آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دلها آرامش می ‏يابد! (قران کریم)
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

استخراج 3 میلیون بیت کوین تنها در 2 ثانیه توسط کامپیوتر کوانتومی گوگل؛ آیا این ادعا درست است؟

چند روز پیش بود که بیت کوین رکورد مهمی را زد و میزان بیت کوین‌های ماین شده به 18 میلیون از کل 21 میلیون بیت کوین در سراسر دنیا رسید. البته گفته می‌شد که برای این میزان بیت کوین، حداقل به 121 سال زمان نیاز است. اما موضوع اینجاست که حالا بحث کامپیوتر کوانتومی گوگل (Sycamore) در میان است که گفته می‌شود می‌تواند در کمتر از 2 ثانیه، کل این 3 میلیون بیت کوین را استخراج کند.

 

 

در واقع با وجود اینکه سختی شبکه استخراج بیت کوین در حال حاضر به شدت بالاست، اما بنا به ادعای وب سایت مدیوم، گفته می‌شود که کامپیوتر کوانتومی گوگل، یعنی Sycamore، چنان قدرت پردازشی دارد که می‌تواند کل بیت کوین‌های باقی مانده را در کمتر از 2 ثانیه ماین کند. اما باید دید که این ادعا به چه اندازه درست است؟ با فیسیت همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

 

استخراج کل بیت کوین در 2 ثانیه؛ این ادعا درست است؟

در واقع اگرچه این ادعا می‌تواند درست باشد اما بعید به نظر می‌رسد که گوگل بخواهد از این دستگاه شکننده که هنوز در مرحله عملیاتی آن هم در شرایط آزمایشگاهی است، برای استخراج بیت کوین استفاده کند. با این وجود این واقعیت را نمی‌توانیم نادیده بگیریم که قدرت و سرعت کامپیوتر کوانتومی به اندازه‌ای است که به سادگی می‌تواند همه ماینرهای کنونی را در چشم بر هم زدنی پشت سر بگذارد.

 

پیشبینی مدیوم چندان دقیق نیست

محاسباتی که وب سایت مدیوم انجام داده است چندین ایراد دارد. اول اینکه این وب سایت در نظر گرفته است که برای ایجاد 1 BTC به 10 دقیقه زمان نیاز است اما در واقعیت در هر بلاک 12.5 BTC تولید می‌شود و این خود محاسبات را پیچیده‌تر می‌کند.

از سوی دیگربعد از هر 2016 بلاک، سختی شبکه بیشتر می‌شود که این مسئله در محاسبات وب سایت مدیوم لحاظ نشده است. بنابراین اگر کامپیوتر کوانتومی گوگل (Sycamore) بتواند تنها در یک ثانیه 2016 بلوک را استخراج کند، سختی شبکه بعد از آن به قدری افزایش می‌یابد که شاید برای استخراج هر بلوک حداقل به 10 دقیقه زمان نیاز باشد.

 

Sycamore می‌تواند شبکه بیت کوین را فریز کند

با وجود قدرت زیاد کامپیوتر کوانتومی گوگل، اما این سیستم نمی‌تواند شبکه بیت کوین را مختل کند. در واقع ماجرا اینجاست که حتی اگر این کامپیوتر کوانتومی 2016 بلاک اول را هم ماین کند، سختی شبکه به حدی می‌رسد که زمان فوق‌العاده زیادی طول می‌کشد تا دستگاه‌های ماینینگ داخل شبکه بتوانند 2016 بلاک بعدی را استخراج کنند. به این ترتیب شبکه بیت کوین عملا به حالت فریز شدگی می‌رسد.

 

شبکه بیت کوین قدرتمندتر از این‌هاست

همه این‌ گفته‌ها در شرایطی است که هیچ کسی واقعا قدرت این کامپیوتر کوانتومی گوگل را تست نکرده است اما به هر ترتیب به نظر نمی‌رسید که شبکه بیت کوین به این سادگی‌ها از پای در بیاید.

برچسب ها
0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.