هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری ،آرزوی دیگران است.(جک لندن)
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

از غار خربس قشم تا جزیره ناز در جاذبه های دیدنی در جزیره قشم

از غار خربس قشم  تا جزیره ناز  در جاذبه های دیدنی در جزیره قشم

جزیره زیبای قشم یکی از بزرگترین جزایر در میان آبهای نیلگون خلیج فارس است و وسعت آن ده برابر بیشتر از جزیره کیش است . این جزیره نقطه ای شگفت انگیز بر روی خاک کره زمین است و گوشه و کنار آن پر است از پدیده های ناشناخته و کم نظیری که باید از نزدیک رویت و کشف شود.

 

این جزیره از زمانی که به منطقه آزاد تبدیل شده با توجه و استقبال گردشگران مواجه گردید و همچنین با توسعه زیر ساخت های گردشگری و فراهم آمدن امکانات رفاهی و تفریحی متنوع در آن ، همه چیز را برای بازدید هزاران مسافر در سال آماده نمود .

همانطور که اشاره شد بیشتر جاذبه های دیدنی در تور قشم سفر باتو  مختص پدیده ‌های طبیعی آن است . این سرزمین ناشناخته و پر راز و رمز بقدری زیباست که برای تماشای همه گوشه و کنارش به هفته ها زمان نیاز دارید که این عملا برای بسیاری از گردشگران مقدور نمی باشد . بنابراین ما در ادامه این مطلب برخی از دیدنی ترین و جذاب ترین جاذبه های دیدنی این جزیره را به شما معرفی می کنیم ، تا پیش از سفر با اطلاعاتی که در دست دارید مکان های مورد علاقه خود را انتخاب نموده و عازم گشت و گذار شوید .

۱. دره ستارگان

به جرات میتوان گفت این منطقه یکی از شگفت انگیز ترین نقاط این کره خاکی است که با دیدن آن لرزه بر اندامتان خواهد افتاد. دره ستارگان مجموعه ‌ای از کوه ‌ها، دره‌ ها و صخره‌هایی است که با اشکال دور از ذهن و حیرت انگیز در کنار هم قرار گرفته اند.  این اشکال غریب بر اثر فرسایش شدید باد و باران در طی میلیون ها سال پدید آمده است اما بومیان منطقه بر این باورند که این اشکال بر اثر برخورد یک ستاره به سطح زمین این منطقه بوجود آمده اند و به همین علت این منطقه را دره ستارگان می‌ نامند .

۲. جزیره ناز

جزیره ناز یا جزایر ناز یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در این جزیره است که بازدید از ان در الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد . این جزایر در واقع متشکل از سه صخره است که با هر بار جزر و مد آب از آب بیرون آمده و دوباره به زیر آب می روند. و بهترین زمان برای بازدید از این منطقه هنگام پایین رفتن آب است زیرا در این موقع مسیری از سمت ساحل به طرف این صخره‌ها باز می‌ گردد و گردشگران قادر خواهند بود از طریق این راه خود را به جزایر ناز برسانند و شاهد مناظری شگفت انگیز باشند. ایستادن بر روی این صخره ‌ها و تماشای برخورد موج دریا با سنگ ها منظره ای رویایی و به یاد ماندنی خواهد بود. همچنین در برخی از ساعات روز بومیانی را می بینید که در فروش صنایع دستی و میوه ‌های گرمسیری هستند . همچنین برخی از زنان هنرمند این منطقه آماده  طراحی بر روی دست گردشگران اند که این کار را با حنا انجام می دهند.

۳. تنگه چاهکوه

این منطقه شگفت انگیز یکی دیگر جاذبه های دیدنی در این جزیره است . تنگه چاهکوه مجموعه ای از پدیده های ناشناخته را درون خود دارد و با گذر از میان صخر ها راه بقدری باریک می گردد که به سختی میتوان آسمان بالای سر خود را ببینید. این پدیده طبیعی همان طور که از نامش پیداست مجموعه‌ای از کوه و صخره است که در بین آن چاه‌های متعدد وجود دارد. هزاران سال پیش در این منطقه چاه‌ هایی به منظور تامین و نگهداشت آب حفر شده که نشان دهنده دانش و تمدن ایرانیان برای دستیابی به آب است .

  1. جنگل حرا قشم

جنگل حرا یکی از پدیده های شگفت انگیز در این جزیره است که مشابه آن در کمتر نقطه ای از جهان به چشم می خورد. جنگل حرا از پر طرفدارترین جاذبه های دیدنی در این جزیره است ، پس پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از آن را از دست ندهید . درخت حرا گونه ای نادر و شگفت انگیز است که قدرت سازگاری در آب‌ های شور را دارد این درختان توانایی تصفیه آب شور را دارند و میتوانند آن را تصفیه نمایند .  ریشه‌ های در هم تنیده این درختان به شوری آب مقاوم هستند و نمک را از برگ‌ های خود خارج می‌ کنند. به هنگام بالا آمدن آب دریا این درختان به زیر آب فرو می ‌روند و با پایین رفتن آب دریا پدیدار می گردند .  این منطقه همچنین زیستگاه گونه های نادری از پرندگان است که حواصیل ، فلامینگو ، پلیکان،  مرغ ماهیخوار تنها نمونه هایی از آن است .

زمانی که آب دریا بالا می رود قایق های تفریحی گردشگران را به گشت و گذار در میان این جنگل ها دعوت می کنند و مناظری شگفت انگیز را پیش روی آنان قرار می دهند.

 

۵. غار خربس قشم

غار خربس یکی از غارهای شگفت انگیز در این جزیره است که پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از آن را از دست ندهید . غار خربس مجموعه ‌ای از حفره ‌های کوچک است که در دل صخره ها حفر شده است . این حفره ها زمانی محل زندگی برخی از مردم بوده و در زمانی نیز از آن به عنوان پناهگاه استفاده می گردید .

 

0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.