عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

مراکز خرید در سفر به شهر وان ترکیه

مراکز خرید در سفر به شهر وان ترکیه

شهر زیبای وان دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است .  دریاچه وان ، رشته کوههای آرارات ، جزیره زیبای آختامار و همچنین تعداد زیادی مرکز خرید و بازار تنها نمونه ای از جاذبه های این شهر مرزی است  . وجود مراکز خرید بسیار و عرضه محصولات با کیفیت و قیمتهای نسبتا پایین وان را به مقصد ایده آل برای خرید دوستان تبدیل نموده است . در ادامه این مطلب برخی از معروفترین مراکز خرید این شهر را به شما معرفی می کنیم . پس با ما همراه باشید :

 

مرکز خرید وان ای.وی.ام

در تور وان سفر باتو برای شروع خرید و آغاز یک گشت و گذار دل انگیز بازدید از مرکز خرید وان ای وی ام را به شما پیشنهاد می کنیم . این مرکز خرید دارای وسعت زیادی است و اغلب برند های محبوب پوشاک را در آن خواهید یافت . در کنار صدها فروشگاه کوچک و بزرگ وجود کافه ،  رستوران ،  سالن بازی کودکان و همچنین سالن سینما به جذابیت و شهرت آن افزوده است .

در فصول مختلف سال فستیوالهای مختلفی در این مرکز خرید برگزار می گردد و در این دوران تخفیفات ویژه ای برای مشتریان در نظر گرفته می شود .  بنابراین برای بهره بردناز این موقعیت ها می بایست این فروشگاه در صفحات اجتماعی دنبال کنید .

تورکوآز وانTurkuaz AVM

این مرکز خرید یکی دیگر از پر طرفدارترین هاست که بد نیست برای خرید سوغاتی سری به آن بزنید . در این مرکز خرید فروشگاههای مختلفی را خواهید دید که اقلام کادوئی می فروشند و قیمتهای آن زیاد بالا نیست . همچنین انواع پوشاک با برندهای مطرح ترک را در اینجا خواهید یافت

این مرکز دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نظیر کافه ، سالن سینما  و رستوران و بولینگ است . این مراکز خرید پس از وان ای وی ام دارای شهرت بسیاری است.

مرکز خرید آیدین پریهان

مرکز خرید آیدین پریهان ای.وی.ام یکی دیگر از مراکز خرید پر طرفدار در این شهر است که قیمت کالا ها در آن به نسبت پایین تر است. در  این مجموعه اغلب برندهای مطرح ترک را خواهید یافت و در کنار دهها فروشگاه بزرگ و کوچک وجود رستوران و کافی شاپ برای رفاه حال بیشتر مشتریان وجود دارد .

آتایوس سیلور

آتایوس سیلور  مکان ایده آلی برای خرید جواهرات طلا و نقره است. البته بخشی از آن نیز به پوشاک اختصاص یافته که قیمت آنها نسبتا مناسب است . در این مرکز خرید انواع شیرینی های معروف ترکیه را خواهید یافت که برای خرید سوغاتی بسیار مناسب است.

 

جاذبه های دیدنی در شهر وان

شهر زیبای وان به خصوص در سالهای اخیر مورد استقبال گردشگران ایرانی قرار گرفته است و هم مرز بودن آن با خاک ایران و نزدیکی فرهنگ این دو کشور به هم سبب شده سفر به این شهر به نسبت آسان و کم هزینه باشد . وان نه تنها دارای بزرگترین دریاچه در کشور ترکیه است ، بلکه بخشی از رشته کوه آرارات را نیز در خود جای داده است و همین دو پدیده طبیعی در طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوع آن تاثیر گذار بوده اند.

با گذر از جاذبه های طبیعی ، شاهد آثار تاریخی مختلفی خواهید بود که قدمت برخی از آنها به هزاران سال می رسد . در ادامه این مطلب قصد داریم تا خوانندگان گرامی را با برخی از جاذبه های دیدنی در این شهر مرزی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید :

 

دژ وان ، بزرگ‌ترین قلعه سنگی منطقه

این قلعه باستانی نماد تمدن هزاران ساله این سرزمین است که اکنون به جزء  ویرانه ای از آن باقی نمانده است . دژ وان بربالای ارتفاعات  مشرف به شهر سه هزار ساله اورارتو ، واقع شده و از سنگ های بازالتی و خشت ساخته شده است . در اطراف این دژ ، بنای باستانی دیگری به چشم می خورد که برج ساردور نام دارد و یادگاری از تمدن هزاران ساله اوراتو ست . به محض ورود به این منطقه با کتیبه ‌های باستانی روبرو می گردید که بر روی آن مربوط به سه زبان پارسی کهن ، بابلی و ایلامی حکاکی شده است . گفته می شود این نگاره ها توسط خشایار شاه و در قرن پنجم پیش از میلاد نوشته شده ‌اند.

جزیره آختامار

جزیره زیبای آختامار در میان آبهای دریاچه وان خود نمایی می کند . این دریاچه با طبیعتی بسیار زیبا به یکی از جاذبه های پر طرفدار این شهر تبدیل شده است . در وسط این جزیره کلیسای تاریخی به چشم می خورد که صلیب مقدس نام دارد و که قدمت آن به ۹۱۵ باز می‌ گردد. یکی از مشخصه های این بنا که جلوه ای زیبا به آن بخشیده نقاشی هایی است که بر پیکره بیرونی آن نقش بسته و داستان هایی از انجیل را روایت می کند.

کاووس تپه

کاووس تپه بنایی باستانی است که از دوران اوراتوی به یادگار مانده  و در آن زمان نماد قدرت بوده و قلعه ای تسخیر ناپذیر بشمار می رفته است .  کاووس تپه بنایی سنگی است و از دو قسمت تشکیل شده است دژ بالایی و دژ پایینی که هر قسمت دیدنی است . در دژ بالایی معبدی زیبا قرار داشته که به خدای هالدی نامیده می شود . و دژ پایینی آن محل  نگهداری آذوقه و انبارهای گندم و شراب بوده است.

0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.