اتحادتان را در تمام زندگی حفظ کنید تا همیشه پایدار و سرافراز باشید.(کوروش کبیر)
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

آموزش افزایش سرعت ویندوز 10

افزایش سرعت ویندوز 10 بدون نیاز به خرید سخت افزارهای جدید !

 

آموزش افزایش سرعت ویندوز 10

| سه روش کاربردی جهت افزایش سرعت ویندوز 10 |

 

آموزش نام آموزشی کاربردی مخصوص سیستم عامل مایکروسافت  است که در این مطلب از سایت یاس دانلود ، برای شما کاربران عزیز در نظر گرفته ایم. در دنیای کامپیوتر ، هیچ چیز ازاردهنده تر از انتظار برای انجام گرفتن فعالیت ها نیست ! اگر کامپیوتر شما هم بعد از آپدیت به ویندوز 10 ، با افت سرعت شدیدی مواجه شده است می توانیم این مژده را به شما بدهیم که در این مطلب به شما 3 متد مختلف را معرفی میکنیم تا با انجام آنان ، سرعت سیستم را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش دهید.

سیستم عامل ویندوز 10 ، موفق ترین سیستم عامل کمپانی مایکروسافت است که توانسته با پیاده سازی ایده انقلابی اپلیکیشن های یونیورسال ، توجه بسیاری از برنامه نویسان را به خود جلب کند. از آن جا که امروزه بسیاری از کاربران در حال تجربه این سیستم عامل در کامپیوترهای دسکتاپ یا لپ تاپ های قابل حمل هستند ، این احتمال وجود دارد که برخی سیستم های قدیمی تر ، قادر به استفاده مناسب از این سیستم عامل نباشند. اولین راه حل ارتقای سخت افزارهای سیستمی نظیر حافظه رم ، پردازنده و … است. اما در اینجا می خواهیم متدهایی را به شما معرفی کنیم که بدون نیاز به ارتقای سخت افزار ، از بالاترین توان و بازدهی سیستم استفاده کنید. هم اکنون می توانید ادامه این آموزش مفید را به صورت رایگان در ادامه مطلب سایت مطلعه نمایید.

 

 

 

 

روش اول : غیر فعال سازی اجرای خودکار سرویس ها همزمان با بوت شدن ویندوز 10

ممکن است با بررسی این نکته ، در ابتدا تعجب کنید ! زمانی که با پنجره و لیستی از پراسس هایی که همزمان با بوت شدن ویندوز اجرا می شوند رو به رو می شوید ، شاید برایتان تعجب آور باشد ؛ چرا که هرکدام از آنان بخشی از پردازنده و رم شما را شاغال کرده و موجب افت سرعت عملکردهای مختلف ویندوز می شوند. برای آنکه این وضعیت را بررسی کنید ، بر روی نوار Taskbar راست کلیک کرده و Task Manager را انتخاب کنید. در پنجره باز شده روی تب Startup کلیک کنید. (اگر تب ها قابل مشاهده نیستند ، گزینه More Details را در بخش پایین سمت چپ کلیک کنید.)

تب Startup ، پراسس هایی را که همزمان با بالا آمدن ویندوز اجرا می شوند را به شما نمایش می دهد. با دقت در این لیست ، تنها آن دسته از اپلیکیشن ها و سرویس هایی را باقی بگذارید که واقعا به اجرای اتوماتیک آنان پس از بوت شدن نیاز دارید ! به عنوان مثال نرم افزار آنتی ویروس نرم افزاری ست که در این لیست جایگاه مناسبی دارد. به غیر از آن ، سایر نرم افزارهایی را که به اجرای اتوماتیک آنان همزمان با بوت شدن ویندوز نیازی ندارید را غیرفعال کنید. بدین منظور بر روی پراسس مربوطه راست کلیک کرده و Disable را انتخاب کنید.

 

Bootspeed1

 

روش دوم : تغییر تنظیمات Power

 

ویندوز ممکن است تشخیص دهد که شما استفاده از یک سیستم کامپیوتری با مصرف انرژی کمتر را ترجیح می دهد. بدین ترتیب ممکن است فعالیت برخی از سخت افزارها را به طور خودکار محدود کند. این تنظیمات برای لپ تاپ ها مناسب به نظر می رسند ، اما در صورتی که همین تنظیمات موجب کاهش سرعت پاسخ دهی و افت سرعت شدید عملکرد کامپیوتر شوند ، بسیار آزاردهنده خواهند بود. به منظور غیرفعال سازی اینگونه تنظیمات ، منوی Start را راست کلیک کرده و از منوی باز شده Power Options را کلیک کنید.

در پنجره Control Panel ، همانند تصویر زیر بر روی Show additional Plans کلیک کنید. در این بخش گزینه High Performance را به حالت انتخاب درآورید.

 

Bootspeed2

 

Bootspeed3

 

روش سوم : خلاص شدن از انیمیشن های فانتزی !

تعداد بسیاری از کدنویسی های ویندوز 10 ، به زیباتر شدن این سیستم عامل منجر شده اند. یکی از این دسته از کدها ، به انیمیشن های فانتزی ویندوز اختصاص پیدا کرده اند. اگر سیستم کامپیوتری نه چندان قدرتمندی در اختیار دارید و به استفاده از ویندوز 10 علاقمند هستید ، بهتر است این دسته از انیمیشن ها را به طور کامل غیرفعال کنید.

بر روی منوی استارت راست کلیک کرده و System را انتخاب کنید. از بخش سمت چپ پنجره Control Panel ، وارد بخش Advanced system settings شوید. پنجره System Properties نمایش داده خواهد شد. بر روی تب Advanced کلیک کنید و سپس دکمه Settings را از باکس Performance انتخاب کنید. (اولین دکمه Setting)

 

 

Bootspeed4

 

در دیالوگ باکس جدیدی که باز می شود گزینه Adjust for best performance را انتخاب کنید.

 

Bootspeed5

 

با انجام این تنظیمات ساده ، می توانید افزایش سرعت قابل ملاحظه ای را در بخش های مختلف ویندوز 10 تجربه کنید. موفق باشید !

 

0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.