حافظه، پرونده تخيل و گنجينه عقل، دفتر ثبت وجدان و مخزن انديشه است.(بازيل
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

نرخ سود وام خانه اولی‌ها تک رقمی شد +اقساط

نرخ سود تک رقمی شد

نرخ سود تک رقمی شد

با کاهش مجدد نرخ سود تسهیلات مسکن از این پس سودهای پرداختی برای وام‌های صندوق پس‌انداز یکم (خانه‌اولی‌ها) تک رقمی و به 8 درصد رسد. که در این شرایط وام های این بخش ارزانتر از قبل در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.خبرگزاری: رئیس جمهور امروز از تحقق وعده تک رقمی شدن نرخ سود در تسهیلات وام مسکن خبر داده است. این اعلام روحانی شامل تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم بوده و وام‌های ۸۰ تا ۱۶۰ میلیون تومانی که نیاز به سپرده‌گذاری دارد را شامل می‌شود.

در حالی نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز کاهش می یابد که از خردادماه سال گذشته که این صندوق راه‌اندازی شده تا کنون با ریزش حدود ۴.۵ درصدی نرخ سود همراه بوده به طوری که از حدود ۱۴ درصد به ۹.۵ درصد رسیده است. در پایان سال قبل با کاهش نرخ سود در شبکه بانکی به ۱۸ درصد، بانک مسکن نیز نرخ سود تسهیلات این بخش را به ۱۳ درصد رسانده بود که در تیرماه امسال با تغییر دوباره در نرخ سود و ریزش آن به ۱۵ درصد، سود در صندوق پس‌انداز یکم نیز به ۱۱ درصد کاهش یافت. با این حال به دنبال انتقادات نسبت به بالا بودن سود وام مسکن و مشکلات موجود در پرداخت اقساط و سود کلی این تسهیلات چندی پیش بود که بت‌شکن -مدیرعامل بانک‌مسکن – وعده تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات در صندوق پس‌انداز یکم و همچنین آمادگی برای کاهش سود تسهیلات از محل خرید اوراق را مطرح کرد.

تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم که خاصه خانه اولی‌ها است در دوبخش پرداخت می شود؛ اول گروهی که هم زوجین و هم غیرزوجین را شامل شده و تسهیلات آن ۸۰ میلیون برای تهرانی‌ها، ۶۰ میلیون برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۴۰ میلیون تومان هم برای سایر مناطق است. گروه دوم هم زوجین هستند که چندی پیش بانک مسکن این تسهیلات را در این سه بخش برای زوجین به طور خاص افزایش داد و به ترتیب براساس مناطق جغرافیایی به ۱۶۰، ۱۲۰ و ۸۰ میلیون تومان رساند.

اقساط وام‌ها کم شد

گرچه هنوز مشخص نیست که سودهای جدید از چه زمانی در پرداخت تسهیلات مسکن اعمال خواهد شد؛ اما محاسبات نشان می‌دهد که با سود ۹.۵ درصدی اختصاص یافته به وام‌های صندوق پس‌انداز یکم و بازگشت ۱۲ ساله، متقاضی وام ۸۰ میلیونی ماهانه حدود ۹۳۰ هزار تومان قسط و در مجموع ۵۴ میلیون تومان سود به بانک مسکن برمی‌گرداند. همچنین برای وام ۶۰ میلیونی ماهانه حدود ۷۰۰ هزار تومان و سودمجموع ۴۰ میلیون تومان و برای وام ۴۰ میلیونی که اقساط نزدیک ۴۶۰ هزار تومانی دارد  سود کل ۲۷ میلیون تومانی تعیین می‌شود.

اما برای زوجین تغییرات سود به این ترتیب است که متقاضیان وام ۱۶۰ میلیونی باید ماهانه تا یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان قسط پرداخت کرده و در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان سود بپردازند. همچنین وام ۱۲۰ میلیونی زوجین نیز اقساط ماهانه یک میلیون ۴۰۰ هزار تومانی و سود مجموع ۸۱ میلیون تومان را در بر می‌گیرد.

این در حالی است که با سود ۱۱ درصد قبلی، ‌ سود مجموع وام ۱۶۰ میلیونی تا ۱۲۸ میلیون تومان و قسط ۲ میلیون تومانی بود. برای وام ۱۲۰ میلیون تومانی هم باید تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قسط و سود مجموع ۹۶ میلیون تومانی پرداخت می شد. وام ۸۰ میلیونی نیز قسط یک میلیونی و سود نزدیک به ۶۴ میلیون تومان را شامل می شد.

0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.