آیا او (خدا) برای بنده اش کافی نیست؟ (قران کریم)
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

انواع تست بارداری را بشناسید!

تست بارداری

تست بارداری

بهترین تست بارداری که زنان می توانند به راحتی انجام دهند، آزمایش ادرار می باشد

 

هنگامی که فردی تصمیم می گیرد تا برای مشخص شدن وضعیت بارداری خود از انواع تست های بارداری استفاده کند، برای به دست آوردن نتیجه دقیق باید با انواع این روش ها و چگونگی عملکرد آن ها آشنا شود. همچنین، خانم های جوانی که قصد باردار شدن دارند، باید در مورد کیفیت انواع تست های بارداری که در دسترس عموم قرار دارد، مطمئن شده باشند. در ادامه این مقاله به برخی از رایج ترین انواع تست های بارداری که در آنها از نمونه ادرار و یا نمونه خون مادر باردار استفاده می شود، اشاره شده است.

رایج ترین این موارد عبارتند از:

انواع تست بارداری
1. تست بارداری ادرار:
بهترین تستی که زنان می توانند به راحتی و در خانه خود و یا حتی در محل کارشان، به منظور تشخیص وضعیت بارداری در بدن خود انجام دهند، آزمایش ادرار می باشد. جالب است بدانید که این نوع تست حتی در صورت تمایل فرد، در مطب دکتر متخصص زنان و زایمان نیز قابل اجرا بوده و نتیجه درستی را به فرد ارائه می دهد. همچنین، زنان جوان می توانند از انواع بیبی چک های خانگی که با نمونه ادرار فرد کار می کند، برای تشخیص وجود هورمون بارداری در ادرار خود هم استفاده کنند. پس، یادتان باشد زنان جوانی که برای اولین بار این بی بی چک را مورد استفاده قرار می دهند، اگر فعالیت جنسی کافی داشته باشند، باید یک یا دو هفته بعد از حذف دوره های منظم ماهانه خود، آن را به کار برند.

به عنوان یک خانم جوان فراموش نکنید که بر روی بسته بندی انواع بیبی چک ها، تمام دستورالعمل های لازم با وضوح تمام ذکر شده است. پس، اگر شما در زمان استفاده از یک بی بی چک در خانه احساس کردید که با یک بار خواندن دستورالعمل های موجود بر روی بسته بندی آن ها، نکات لازم را متوجه نشدید، دوباره آن را بخوانید، تا مطمئن شوید، چون در انواع مختلف بی بی چک ها که دارای علامت های تجاری متفاوتی هستند، دستورالعمل ها و زمان انتظار انجام هر آزمایش فرق می کند.

در نهایت، می توان ادعا کرد که انجام تست بارداری خانگی و نتیجه به دست آمده از آن بستگی شدیدی به روش استفاده و زمان دقیق درج شده بر روی بی بی چک دارد. در واقع، هنگامی که شما به عنوان یک خانم جوان تست بارداری خانگی را در منزل خود انجام می دهید، می توانید برای اطمینان بیشتر همین کار را با حضور دکتر معالج خود هم تکرار کنید، چون اگر دکتر متخصص زنان و زایمان به نتیجه آن شک کند، صد در صد انجام آزمایش خون را به منظور بررسی دقیق تر وضعیت بارداری، به شما توصیه خواهد نمود.

2. تست بارداری با آزمایش خون:
به عنوان یک زن جوان بی تجربه که در حال تلاش برای بچه دار شدن هستید، لازم است به یاد داشته باشید که انجام آزمایش خون به شما کمک خواهد کرد تا وضعیت بارداری خود را با دقت بیشتری بررسی کنید. شما می توانید این نوع آزمایش را در مطب دکتر متخصص زنان و زایمان و یا نزدیک ترین مرکز بهداشتی و درمانی به منزل خود انجام دهید. این نوع آزمایش گام بعدی برای چک کردن وضعیت بارداری و تایید و یا نفی آن، پس از انجام تست بارداری خانگی (که با استفاده از نمونه ادرار مشخص می شود.) خواهد بود. بسیاری از زنان، در ابتدا آزمایش ادرار را در خانه بررسی کرده و آزمایش خون را فقط برای بررسی اطمینان از منفی و یا مثبت بودن وضعیت بارداری خود انجام می دهند. با این حال می توان نتیجه گرفت که آزمایش خون، در مقابل آزمایش ادرار که در خانه و به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد، خیلی کم تر انجام می شود.

نکته مهم دیگر در مورد انجام آزمایش خون این است که این آزمایش قادر به تشخیص دقیق مثبت و یا منفی بودن وضعیت بارداری در زمانی زودتر از آزمایش ادرار خواهد بود. در واقع، می توان ادعا کرد که آزمایش خون قادر است مثبت و یا منفی بودن وضعیت بارداری فرد را در شش تا هشت روز بعد از تخمک گذاری در بدن فرد، مشخص کند، که این کار با کمک آزمایش ادرار غیرممکن است.

اما نکته منفی که در انجام آزمایش خون وجود دارد، این است که برای تشخیص نتیجه بارداری، فرد باید مدت زمانی را صبر کند. حتی در برخی موارد، ممکن است مدت طولانی به اندازه سه تا چهار روز صبرکردن لازم باشد تا نتیجه مثبت حاملگی خانم باردار اعلام گردد. اگر شما در هنگام انجام آزمایش خون به شدت مضطرب باشید، می توانید برای دریافت جواب دقیق وضعیت بارداری خود مدتی صبر کنید تا استرس شما از بین رفته و نتواند در نتیجه آزمایش شما خللی وارد کند.

کسانی که می خواهند برای مشخص شدن وضعیت بارداری خود از آزمایش خون استفاده کنند، باید بدانند که دو نوع آزمایش خون به منظور بررسی اینکه آیا فرد باردار است و یا نه، وجود دارد. در ادامه همین مقاله، انواع آزمایش های خونی را که ممکن است پزشک متخصص زنان و زایمان برای نشان دادن وضعیت بارداری به شما پیشنهاد کند، بیان شده است، که عبارتند از:

آزمایش تست بارداری کیفی برای تعیین میزان هورمون گنادوتروپین جفتی در خون:
آزمایش کیفی به منظور بررسی و تعیین میزان هورمون گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) در خون زنان، با استفاده از نمونه خون فرد انجام می گیرد. در این نوع آزمایش، اگر آثاری از وجود هورمون گنادوتروپین جفتی انسان در بدن فرد مورد نظر دیده شود، می تواند نشانه روشنی از باردار بودن او باشد. معمولا پزشکان متخصص زنان و زایمان، انجام این آزمایش را در اوایل دوران بارداری، یعنی زمانی که ده روز از حذف شدن دوره ماهانه در بدن زنان گذشته است، توصیه می کنند. با این حال، به یاد داشته باشید که در برخی موارد، این آزمایش کیفی می تواند سطح هورمون hCG را حتی در زمانی زودتر از ده روز هم تشخیص دهد.

بهترین زمان برای تست بارداری

یکی از انواع تست بارداری، آزمایش خون می باشد

 

آزمایش کمی خون برای تعیین میزان هورمون گنادوتروپین جفتی انسان در خون:
تست کمی خون که به منظور بررسی میزان هورمون گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) در خون زنان مورد استفاده قرار می گیرد، با عنوان آزمایش هورمون ” hCGبتا” نیز شناخته می شود. در واقع، می توان ادعا کرد که تست کمی خون برای اندازه گیری دقیق مقدار هورمون hCG و یا هورمون بارداری در نمونه خون زنان به کار می رود. نکته مثبت در مورد این نوع آزمایش، این است که تست کمی خون می تواند مقادیر بسیار کمی از هورمون hCG را در خون زنان تشخیص داده و نتیجه واضح تری را حتی در مرحله اولیه از آغاز دوران بارداری هم به فرد ارائه دهد. همچنین، در مواقع نیاز، این آزمایش می تواند غلظت دقیق هورمون گنادوتروپین جفتی انسان را در نمونه خون زنان بارداری اندازه گیری کند، یعنی انجام تست کمی خون برای پزشکانی که می خواهند وجود هر گونه مشکل و یا عوارض موجود در بدن فرد را که با بارداری او ارتباط دارد، تشخیص دهند، بسیار مفید خواهد بود.

فراموش نکنید که آزمایش کمی خون فقط برای مشخص کردن وضعیت بارداری در بدن زنان به کار نمی رود، بلکه گاهی اوقات، در ترکیب برخی از آزمایش های دیگر هم برای بررسی و رد کردن احتمال یک فرضیه نابجا، مشخص نمودن وجود مشکل در لوله های رحمی و یا رد احتمال حاملگی مورداستفاده قرار می گیرد. علاوه بر این موارد، در علم پزشکی از تست کمی خون برای نظارت بر تحولاتی که بعد از سقط جنین در بدن مادر روی می دهد و یا برای بررسی وضعیت بدنی فردی که با افت شدید میزان هورمون HCG مواجه شده است، هم استفاده می گردد.

درست است که زنان در هنگام انجام آزمایش و به دست آوردن نتایج بارداری خود در زمان زودتر از موعد مقرر، بیش از حد هیجان زده شده و نمی توانند صبر کنند، اما منطق حکم می کند که زنان همیشه برای به دست آوردن نتیجه دقیق وضعیت بارداری در بدن خود بهتر است به مدت حداقل یک هفته صبر کنند و یا آن قدری منتظر بمانند که 10 تا 12 روز از زمانی که پریود خود را از دست دادند، گذشته باشد.

البته، به عنوان خانم جوانی که قصد باردار شدن دارید، فراموش نکنید که زنان می توانند از انواع تست های بارداری در اوایل آغاز دوران بارداری خود استفاده کنند، اما اگر فردی از زمان مناسبی برای به دست آوردن نتیجه تست بارداری خود استفاده نکند، قطعا نتیجه آن منفی بوده و می تواند استرس غیرضروری را به فرد القا کند. در نهایت، اگر شما به عنوان یک خانم جوان متوجه وجود هر یک از علائم و نشانه های اولیه بارداری در بدن خود شدید، فراموش نکنید که برای اطمینان بیشتر، حتما با یک دکتر متخصص زنان و زایمان در مورد آن صحبت کنید.

 

منبع: وب سایت مامانم

0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.