افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

مرمت رابطه زناشویی بعد از خیانت

خیانت همسر

خیانت همسر

به همه رفتارهایی كه از همسرتان نمی‌پسندید، برچسب خیانت نزنید

 

چرا همسرم به من خیانت کرده است؟ چرا نتوانسته ام همسرم را به زندگی پایبند کنم؟ و… اینها سوالاتی است که ذهن یک زن را به خود مشغول می کند. وقتی نمی تواند بفهمد که کجای زندگی کم گذاشته است که مرد زندگی اش بی وفایی کرده است.


اینكه شما بعد از روشن شدن بی‌وفایی همسرتان چه تصمیمی در مورد رابطه شود با او می‌گیرید، بسته به شرایطی كه در آن قرار دارید و باورهایی كه زندگی‌تان را براساس‌شان ساخته‌اید، متفاوت است اما اگر می خواهید زندگی کنید و همسرتان قصد جبران گذشته را دارد، به شما می گوییم چطور زندگی مشترك‌تان را از نو بسازید.
قبل از پلیس‌بازی تكلیف‌تان را با خود روشن كنید. اگر به صداقت همسرتان شك كرده‌اید، تلفنش را چك می‌كنید، سرزده به محل كارش می‌روید یا از هر چیز به عنوان نشانه‌ای كه مصداق خیانت او باشد اسم می‌برید، باید مراقب آینده‌ای كه در انتظارتان هست باشید.
شما قبل از آنكه با این پلیس‌بازی‌ها مهر تاییدی به پیش‌فرض‌های‌تان بزنید باید به این سوال پاسخ دهید كه «اگر خیانتكار بودن همسرم ثابت شد، چه می‌كنم!» اگر به دنبال مهرتاییدی برای ثابت كردن گمان‌های‌تان می‌گردید، اول به خود بگویید اگر واقعا با یك خیانتكار طرف باشید، چه تصمیمی در مورد زندگی‌تان می‌گیرید؟
به همه رفتارهایی كه از همسرتان نمی‌پسندید، برچسب خیانت نزنید. اگر زنی كه سال‌ها پیش نامزد او بوده، سرزده برای دیدنش به دفتر كار شوهر شما رفته، نمی‌توانید بگویید با یك مرد خیانتكار طرف هستید.
اگر در ‌مهمانی، چند دقیقه‌ای از شما فاصله گرفته تا با یكی از خانم‌ها گفت‌وگو كند، شوهرتان را نباید خیانتكار بنامید و اگر با سوءاستفاده از اعتماد شما، تا چند پیامك احوالپرسی پنهانی با نامزد سابقش پیش رفته، نمی‌توانید مهر خیانتكار بودن را به شوهرتان بزنید. شما برای اینكه تكلیف رابطه‌تان را روشن كنید و در مقابل این موج دوام بیاورید، باید تفاوت میان خیانت و لغزش را روشن كنید و میان مردی كه یك زندگی موازی با زندگی دونفره‌تان را تشكیل داده با كسی كه تنها در ذهنش به دیگری فكر كرده، تفاوت قائل شوید و روی همسرتان برچسبی نزنید که عواقبش زندگی مشترک‌تان را با بحران روبه رو کند.
نشانه‌هایی برای پی‌‌بردن به خیانت
پی‌بردن به خیانت  مسلما سخت است زیرا پنهان می‌شود اما اگر کمی شامه زنانه‌تان را به کار بیندازید، می‌توانید بوی خیانت را تشخیص دهید. در این مطلب برخی نشانه‌ها را ذکر کرده ایم که اگرچه همیشه نه، اما گاهی اوقات نشانه خیانت محسوب می‌شوند. البته تمام این نشانه‌ها در صورتی برای تشخیص خیانت کاربرد خواهند داشت که جزء ویژگی‌های شخصیتی همسرتان نباشند، در گذشته چنین رفتارهایی را از او ندیده باشید و بارها تکرار شوند.
تاخیر بی‌علت
مدتی است که همسرتان هر شب دیر به خانه می‌آید، او معمولا توضیح یک خطی برای این موضوع مطرح می‌کند و شما را در جریان کارهای خود نمی‌گذارد. در پاسخ به سوالات شما راجع به دیر آمدن به منزل معمولا پاسخ‌هایی از این قبیل دریافت خواهید کرد: «کارم طول کشید»، «جلسه داشتم»، «رفتم باشگاه ورزش کنم» و… در چنین شرایطی باید علت اصلی دیر کردن‌های او را بدانید.
دست به لباس‌هایم نزن
همسرتان اخیرا از شستن لباس‌هایش توسط شما جلوگیری می‌کند؛ او بارها و بارها به شما تاکید می‌کند که لباس‌های او را نشویید تا به خشک‌شویی بسپارد. این می‌تواند هشداری باشد برای اینکه نشانه‌های خیانت را می‌توانید در لباس‌ها و جیب‌های او بیابید.
ولخرجی کارت بانکی مخفی
اگر یک کارت بانکی جدید به‌نام همسرتان پیدا کرد‌ه‌اید، هوشیار باشید. اغلب همسران درباره مسائل مالی و برنامه‌ریزی‌های خود باهم صحبت می‌کنند، کارت‌های بانکی مشخص و احتمالا یک حساب مشترک دارند. ولخرجی‌های زیاد یا داشتن یک کارت بانکی جدید که مخفی بوده، می‌تواند یک نشانه برای خیانت باشد.

 

خیانت کردن

یکی از دلایل خیانت مرد، برخوردار نبودن از زندگی سالم در دوران جوانی است

 

دوری از تختخواب مشترک
اگرمیل جنسی  همسرتان به شکل غیرطبیعی کاهش یافته و دیگر تمایلی به رابطه زناشویی ندارد حتما باید علت آن را جویا شوید. گاهی اوقات این کم شدن میل جنسی می‌تواند به‌دلیل استرس، مشکلات زندگی روزمره، وجود مشکلات جنسی و جسمی، کار زیاد و خستگی و… باشد اما گاهی اوقات هم می‌تواند هشداری مبنی بر خیانت باشد.
دستگاه مشترک موردنظر خاموش است!
اگر تلفن همسرتان ساعات طولانی در طول روز خاموش است، پیام‌های‌تان را پاسخ نمی‌دهد یا دیر پاسخ می‌دهد باید علت را جویا شوید. معمولا پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای در این باره نمی‌شنوید و بهانه‌هایی مثل «وقت نداشتم»، «کار داشتم»، «جلسه بودم» و…
دلایل خیانت مردان
دکتر رزاقی، ‌ روان‌شناس و مدرس دانشگاه، دلایل مختلفی برای خیانت مردان بیان می‌کند:
1. انتخاب همسر ‌آگاهانه نبوده و براساس تصورات ذهنی مثل زیبایی، پول و… بوده و زمانی‌که مرد در زندگی مشترک به آگاهی رسیده و خود را فرد موفقی ندیده، به سمت خیانت رفته است.
2. افراد وقتی وارد زندگی مشترک می‌شوند، معیارهای‌شان سریع‌تر تغییر می‌کند. یعنی اگر زیبایی بوده، دیگر نیست و خانواده مهم‌تر است. تغییر جهشی نگرش، فرد را درگیر خیانت می‌کند.
3.نیازهای عاطفی ـ احساسی و جنسی مرد از سوی زن تامین نشده و مرد تصور می‌کند این نیازها را باید در فضای خارج از خانه تامین کند.
4.رفتارهای همسر تغییر می‌کند؛ یعنی زن با دلایلی وارد زندگی می‌شود که از نظر مرد خوب بوده، اما پس از آن، این‌طور نیست.
5. نبود آرامش و آسایش در خانواده؛ زن دعوا می‌کند، فریاد می‌کشد و همسرش را تحقیر و سرزنش می‌کند .
6. زنانی که به لحاظ پزشکی نتوانسته‌اند صاحب فرزندی شوند و فضای خانه را شاد کنند؛ در این حالت مرد این حق را به خودش می‌دهد که با اختیار‌کردن همسر دوم صاحب فرزند‌ شود.
7. دلیل دیگر خیانت مرد، برخوردار نبودن از زندگی سالم در دوران جوانی است. مردی که با انتخاب دوست‌دختران متعدد، دوره جوانی خود را سپری کرده، احتمال داردکه در زندگی مشترک نیز نتواند با همسر خود سازگاری و ارتباط‌کلامی لازم و موثر را داشته باشد. چنین مردی همیشه به دنبال رابطه‌های جدید غیر از همسر خود است و این موضوع می‌تواند رفتار آموخته‌شده از دوران جوانی یا یک‌نوع روش زندگی برای این فرد باشد و در نظام خانواده خلل ایجاد کند.
بعد از خیانت چه کنیم؟
در چنین شرایطی باید زندگی‌تان را یك‌دور مرور كنید و ببینید كه شما و همسرتان هر كدام چقدر در رسیدن زندگی‌تان به این نقطه نقش داشته‌اید. شاید مرور كردن آنچه در رابطه شما گذشته، تنها توسط خودتان ممكن نباشد پس برای اینكه یك‌طرفه به قاضی نروید از همسرتان هم بخواهید دلایل ناراضی بودنش از این زندگی را بیان كند. اگر احساس می‌كنید گفت‌وگوی دونفره شما به‌خاطر تنش‌آلود شدنش به نتیجه‌ای نمی‌رسد در حضور یكی از بزرگان فامیل كه هر دوی شما برایش احترام قائلید یا در مقابل یك مشاور خانواده در مورد جزئیات زندگی‌تان صحبت كنید.
شهر را خبر نكنید
گفتیم حق دارید در حضور یك آشنای معتمد سنگ‌های‌تان را با هم وا بكنید اما حق ندارید یك شیپور در دست‌تان بگیرید و بی‌وفایی همسرتان را به گوش همه برسانید. مهم نیست كه هدف‌تان از فریاد زدن این موضوع، خالی كردن دل‌تان است یا بردن آبروی مردی كه با زندگی‌تان بازی كرده است؛ در هر صورت نباید فراموش كنید این مرد جزئی از زندگی شما بوده و بدنام كردن او در مقابل دیگران، نشانه بودن شما در یك رابطه سراسر مشكل هم می‌تواند باشد.
پایان این داستان نقطه بگذارید
تصمیم گرفته‌اید تلخی‌های گذشته را با تلاش‌هایی كه در آینده می‌كنید جبران كنید؟ در این صورت باید به این داستان تلخ با یك نقطه پایان دهید و بعد از اینكه تصمیم گرفتید رابطه را دوباره شروع كنید، دیگر حرفی از گذشته تلخ‌تان به میان نیاورید. اگر سنگ‌های تان را واکنده‌اید و تصمیم گرفته اید در این زندگی بمانید،‌دیگر توپ در زمین خودتان است. تنها همسرتان نیست که ممکن است دوباره به اشتباه بیفتد؛‌بلکه شما هم هستید که با تکرار اشتباهات‌تان می توانید زمینه را برای دوباره خیانتکار شدنش فراهم کنید.
منبع: تبیان

 

0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.