آیا او (خدا) برای بنده اش کافی نیست؟ (قران کریم)
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

تحریم‌های ایران به مدت 10 سال دیگر تمدید شد

تحریم ایران

تحریم ایران

 

رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا اعلام کرد، طرح تمدید قانون تحریم‌های ایران به مدت یک دهه دیگر به زودی در مجلس سنای کنگره تصویب می‌شود و انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور آمریکا نیز آن را امضا کند.

به گزارش انتخاب، «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد، سنا قرار است در حمایت از تمدید تحریم‌های ایران به مدت ده سال دیگر رأی دهد و سپس این لایحه را برای تأیید نهایی به کاخ سفید فرستاده و انتظار می‌رود «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز آن را به امضا رسانده و قانون تمدید تحریم‌های ایران را ابلاغ کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه گذشته با اکثریت قاطع به تمدید قانون تحریم های ایران به مدت یک دهه دیگر رأی داد.

قانون تحریم‌های ایران اولین بار در سال 1996 تصویب شد و پس از آن برای یک بازه ده ساله در سال 2006 تمدید شد. این قانون پایان سال جاری میلادی منقضی می‌شود.

این تحریم ها هرگونه سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی ایران را منع می‌کرد. بنا به نوشته رویترز این تحریم‌ها نوعی تحریم‌های هسته‌ای بوده و به منظور بازدارندگی هسته ای علیه ایران اعمال شده بود.

قانون تحریم های ایران همزمان با پایان سال 2016 میلادی منقضی شده و در صورت تمدید نشدن آن، خود به خود لغو می‌شد.

«میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت سنا در گفت‌وگو با خبرنگاران در کنفرانس خبری هفتگی جمهوریخواهان سنا تأکید کرد: «ما قرار است این لایحه را تصویب کنیم».

بنا بر این گزارش، دولت اوباما به همراه سران 5 کشور دیگر سال گذشته با تهران بر سر برنامه هسته‌ای ایران به توافق رسیدند که بر اساس این توافق قرار بود، تحریم‌های مرتبط هسته‌ای لغو شود.

هرچند کاخ سفید اعلام کرده که نیازی به تمدید این قانون نیست و رئیس‌جمهور می‌تواند در صورت نقض توافق هسته‌ای با اختیارات خود تحریم‌ها را بازگرداند، اما نمایندگان کنگره آمریکا اعلام کردند که می‌خواهند همچنان قانون تحریم‌های ایران برقرار بماند و تمدید این قانون را «پیامی به ایران» خوانده و بر تمدید آن اصرار دارند.

مجلس نمایندگان آمریکا این قانون را بدون افزودن متمم تصویب کرد، اما در سنا دستکم دو طرح برای افزودن متمم‌هایی به این قانون وجود دارد.

یکی از متمم‌های مطرح در سنا، تصویب تحریم‌های تازه به بهانه حقوق بشر، تروریسم و بحث موشکی است. متمم دیگر نیز به دنبال آن است تا همزمان با تمدید قانون، کمک 1.5 میلیارد دلاری تازه به اسرائیل هم تصویب شود.

0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.