سعی کنید اشتباهات دیگران را ببخشید، حس انتقام انرژی منفی دارد.
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

«صادق برمکی»؛ قتل به خاطر دوستی با دختر مورد علاقه قاتل | دانیال قاتل صادق، علت قتل جوان مهابادی را توضیح داد

«صادق برمکی»؛ قتل به خاطر دوستی با دختر مورد علاقه دانیال | دانیال و صادق مثل دو برادر بودند. این را یکی از آشنایان صادق برمکی می گوید. علت قتل صادق برمکی، اما دوستی با دختر مورد علاقه دانیال (قاتل) است. دانیال می گوید از صادق خواستم که از رابطه با این دختر دست بردارد، اما او توجه نکرد و… جزئیات جدید از پشت پرده قتل «صادق برمکی» جوان مهابادی را در ادامه بخوانید…
بیشتر بخوانید: اعتراف قاتل صادق برمکی .
بیشتر بخوانید: قتل مهاباد؛ جزئیات جدید .
بیشتر بخوانید: سوزاندن صادق برمکی؛ فیلم 18+
قانون نوشت: این روزها درشهر مهاباد کمتر کسی را پیدا می‌کنی که از ماجرای دردناکی که برای «صادق‌برمکی»، پسرجوانی که چند روز پیش به طرز فجیعی به قتل رسید، خبر نداشته باشد. عامل اصلی این جنایت در اعترافات اولیه خود مدعی شده که صادق را به‌دليل خصومت شخصی به قتل رسانده و این درحالی است که تحقیقات برای روشن شدن زوایای پنهان این پرونده همچنان ادامه دارد.
با هم برادر بودند
سال‌ها از رفاقت «صادق» و «دانیال» می‌گذشت. بیشتر اوقات را با همدیگر می‌گذراندند. رفاقت‌شان آن‌قدر صمیمی بود که مثل برادر شده بودند. ولی این برادری با قتل یکی از آن‌ها، برای همیشه از بین می‌رود. مثل داستان هابیل و قابیل! ماجرای ناپدید شدن صادق برمی‌گردد به عصر پنج شنبه 31 شهریورکه قرار شد او شب را در خانه دانیال بگذراند. چه کسی می‌دانست چه جنایت تلخ و هولناکی در کمین این جوان نشسته‌است.
روز بعد، مادر صادق كه دلشوره گرفته‌بود با تلفن همراه پسرش تماس می‌گیرد ولی هر بار، موفق نمی‌شد با پسرش صحبت کند؛ چراکه تلفن همراه او خاموش بود. با دانیال تماس می‌گیرد و او با خونسردی عنوان می‌کند كه صادق برای دیدن دوستش، صبح امروز به تبریز رفته‌است. دروغی که مادر به آن مشکوک می‌شود.«منصور»، پسرعموی صادق در گفت و گو با «قانون» می‌گوید:«وقتی جریان ناپدید شدن صادق را به ما گفتند، همه اقوام دست به دست هم دادند تا شاید از او ردی بگیریم. هرکجایی که به ذهن‌مان می‌رسید را از بیمارستان‌های شهرگرفته تا کلانتری و پزشکی قانونی جست و جو کردیم اما هیچ اثری از پسرعمویم به دست نیاوردیم. انگار صادق یک قطره آب شده‌بود و به داخل زمین فرو رفته بود؛ حتی به پلیس هم گزارش دادیم و درخواست کمک کردیم اما تلاش‌های آن‌ها هم نتیجه‌ای نداد».
کشف جسد صادق در کوه‌های مهاباد
سه روز از ناپدید شدن صادق می‌گذشت اما هیچ‌کس از سرنوشت او اطلاعی نداشت. تحقیقات پلیس برای به دست آوردن سرنخی از ماجرا ادامه داشت تا اینکه، چوپانی با پلیس تماس گرفت و خبر از کشف جسد سوخته پسر جوانی داد. بلافاصله تیمی از ماموران به محل حادثه رفتند و با جسدی روبه‌روشدند که به طرز فجیعی به قتل رسیده‌بود. جسد به پزشکی قانونی منتقل شد اما تا آن لحظه هنوز هیچ‌کس نمی‌دانست این جسد سوخته متعلق به صادق است.منصور می‌گوید:«حوالی ظهر روز یک‌شنبه، پلیس به ما خبر داد جسد سوخته پسرجوانی را در کوه‌های اطراف شهر پیدا کرده‌اند. دعا کردیم که جسدصادق نباشد اما وقتی به پزشکی قانونی مراجعه کردیم از روی انگشتر و دسته کلیدی که از جسد کشف شده‌بود، متوجه شدیم او کسی جز صادق نیست».
به دنبال ردی از قاتل
با کشف جسد صادق، تیمی از کارآگاهان جنایی مهاباد تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کردند تا عامل اصلی این جنایت را شناسایی و دستگیر کنند. این درحالی بود که بررسی‌های اولیه پزشکی قانونی، حاکی از آن بود که قبل از اینکه جسد صادق به آتش کشیده شود، با ضربات چاقو و ساتور به قتل رسیده است. به این ترتیب تحقیقات پلیس آغاز شد وکارآگاهان به دنبال سرنخی از ماجرا بودند. طبق گفته خانواده صادق، او قرار بود به خانه دانیال برود و به احتمال زیاد او از سرنوشت پسرجوان باخبر است.
اعتراف به جنایت هولناک
با این سرنخ، دانیال بازداشت و به اداره آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او در اظهارات ابتدایی مدعی شد که هیچ اطلاعی از ناپدید شدن ناگهانی دوست صمیمی‌اش نداشته‌است اما بررسی‌های کارآگاهان، خلاف حرف‌های او را ثابت کرد و مشخص شد روز پنج شنبه، برخی اهالی محله او را همراه دانیال دیده‌اند.
دانیال جوان که خود را در پایان راه می‌دید، سرانجام لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنایت مخوفی که به همراه دو تن دیگر از دوستانش رقم زده بود، برداشت. او دراعترافاتش به ماموران گفت: «از مدتی قبل با صادق به‌دليل دختری که دوستش داشتم اختلاف پیدا کرده بودم. من از او می‌خواستم که کنار بکشد تا من با این دختر ازدواج کنم ولی او به حرف‌هایم توجهی نمی‌کرد و رفتارهایش آزاردهنده بود؛ به حدی که از او کینه به دل گرفتم و در نهایت نقشه قتلش را طراحی و ماجرا را با دو تن دیگر از دوستانم مطرح کردم. آن‌ها هم قول دادند که همراهی‌ام کنند».
ماجرای فیلمبرداری از صحنه جنایت
همزمان با دستگیری متهمان، فیلمی از صحنه قتل پسر جوان به‌دست آمد که در آنان از صحنه قتل و آتش زدن قربانی فیلم گرفته بودند. ماجرای این فیلم که برای بار اول به دست خانواده صادق افتاد، وقتی سر از صفحات حوادث روزنامه‌ها وفضای مجازی درآورد، کلی سر و صدا به پا کرد و باعث شد پرونده قتل صادق 18ساله، بیشتر از پیش خبرساز شود. اما ماجرای این فیلم چه بود که باعث شد خبرقتل صادق از این همه حساسیت برخوردار شود؟
منصور از ماجرای پیدا شدن این فیلم که صحنه‌‌های دلخراشی دارد، این‌طور می‌گوید:«هیچ وقت فکرش را نمی‌کردیم که دانیال، دوست صمیمی صادق عامل اصلی این جنایت باشد. طبق آن چیزی که از پلیس شنیده‌ایم، آن‌ها دانیال را به بهانه‌ای به اداره آگاهی می‌کشانند و بعد از یک روز که او را تحت بازجویی قرار می‌دهند، به قتل اعتراف می‌کند. یک روز از اعتراف دانیال نگذشته بود که یکی از اقوام‌مان با من تماس گرفت و گفت هرچه سریع‌تر خودم را به مغازه‌اش برسانم. وقتی به آنجا رسیدم، متوجه شدم چند ساعت قبل یکی از دوستان مشترک دانیال و صادق، فلشی را به فامیل‌مان تحویل داده و گفته که این فیلم را به اداره آگاهی ببرد».
او ادامه می‌دهد:«فلش خالی بوده اما وقتی آن را ریکاوری کردیم، حدود هفت یا هشت فیلم به‌دست آمد. وقتی فیلم‌ها را دیدیم با صحنه‌های هولناکی روبه‌رو شدیم وبه‌هيچ وجه نمی‌توانستیم باور کنیم چند پسر جوان تا به این حد وحشیانه عمل کنند و از جنایتی که درحال انجامش هستند، فیلم و عکس سلفی بگیرند».
او درباره محتوای فیلمی که متهمان از صحنه قتل و سوزاندن تهیه کرده‌اند نیز گفت: «فیلم حدود 15 دقیقه است و چندبار قطع و وصل می‌شود. اولین ثانیه‌های آن هم صادق را در حالی‌که سرش زخمی است و به حالت بیهوش روی صندلی عقب ماشین نشسته و سرش روی بالشتک افتاده، نشان می‌دهد. متهمان خیلی خونسرد و آرام هستند، صدای ضبط خودرو را بلند کرده‌اند و ماشین هم در حال حرکت است. آن‌ها دستکش سفید دارند و به صورت‌شان هم ماسک زده‌اند».
وی افزود: «فیلم لحظه‌ای قطع می‌شود اما در شروع دوباره می‌بینیم متهمان ماشین را به بیرون از شهر برده‌اند و در حال پیاده شدن از آن هستند. سپس با ساتور و چاقو ضرباتی به صادق می‌زنند. در این لحظه، صدای یکی از متهمان می‌آید که به دیگری می‌گوید: برو تو هم بزن… داره بلند میشه…».
آشنای صادق، لحظه آتش زدن مقتول را نیز این‌گونه توضیح می‌دهد: «فیلم خیلی فجیع است و نمی‌توان به‌راحتی به آن نگاه کرد. ثانیه‌های آخرش، صادق را در حالی‌که آتش همه‌جای بدنش را گرفته، بخشی از فیلم، دو نفر از متهمان را دیدم که دوربین را بالا می‌آورند و به حالت سلفی ژست می‌گیرند».
این روزها حرف از این است که عاملان این جنایت جزو یک فرقه شیطان پرستی هستند. منصور دراین باره می‌گوید:« یقین دارم که صادق عضو باند شیطان‌پرستی نبوده، به‌دليل اینکه خود صادق قربانی عقاید اعضای یک باند شیطانی شده است. حتی شایعه‌هایی درباره مصرف زیاد موادمخدر آن‌ها در فضای مجازی منتشر شده که درست نیست. من شنیده‌ام حتی قاتلان تا به این لحظه از این کار ابراز پشیمانی نکرده‌اند. در هنگام تماشای این فیلم، متوجه شدیم درحالی که صادق زنده زنده در آتش می‌سوزد و درحالی که دانیال دور آتش می‌چرخد می‌گوید« این است آتش دانیال».
سرانجام پرونده
با اعترافات صادق، همدستان او نیز دستگیر شدند و حالا تحقیقات پلیس برای روشن شدن زوایای دیگر این پرونده همچنان ادامه دارد. توکل‌حیدری، ريیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی دراین‌باره می‌گوید:«در این زمینه چهار نفر دستگیر شده‌اند که سه نفر از آن‌ها به اتهام مشارکت در قتل عمد با قرار بازداشت موقت و یک نفر دیگر نيز به اتهام معاونت در قتل عمد با قرار وثیقه به زندان معرفی شدند.
پدر صادق برمکی، در پیامی به مردم مهاباد گفته‌است:«من پدر صادق برمکی هستم. قتل پسرم صادق برای همه مردم ایران و به‌خصوص مهاباد بسیار ناراحت کننده بود. من و خانواده‌ام از این حادثه بسیار ناراحت هستیم و مرگ صادق برای‌مان خیلی گران تمام شده است.از همه مردم مهاباد به‌خاطر ابراز همدردی با ما و شرکت در مجلس ختم فرزندم قدردانی می‌کنم و همه مهابادی‌ها را به آرامش دعوت می‌کنم. پرونده قتل صادق در دادگاه تشکیل شده‌است و طبق روال قانون پیش می‌رود. ما تابع قانون هستیم و هرچه قانون بگوید می‌پذیریم و درحال حاضر منتظر نتیجه پزشکی قانونی هستیم». بنابراین گزارش، رسیدگی به این پرونده به‌طور ویژه در دستور کار دادگستری مهاباد قرار دارد و بازسازی صحنه جنایت نیز تا روزهای آینده صورت خواهد گرفت.

themeforest

0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.