هر روز، روزي است كه هست و هرگز در جهان روزهاي هم شكلي وجود نداشته است.
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

کتاب شازده کوچولو نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری

کتاب شازده کوچولو

 

کتاب شازده کوچولو نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری یک داستان فلسفی بزرگ با حجم کم می­باشد که در فرانسه به عنوان کتاب قرن این کشور معرفی شد و با توجه به طرفداران بی شمار خود در سراسر دنیا فرهنگ ساز شده است.

درباره نویسنده کتاب شازده کوچولو

آنتوان سنت اگزوپری نویسنده کتاب شازده کوچولو متولد شده شهر لیون فرانسه در سال 1900 می­باشد که خلبان ارتش بوده و به دلیل سفرهای مختلف خود و در نتیجه آن همراهی با مردم کشورهای مختلف و آشنا شدن با طبیعت زیبای دنیا و داشتن هنر و استعداد شاعرانه و روحیه نویسندگی که دارا بود منجر به نویسندگی او شد. ویژه­ترین اثر این نویسنده کتاب شازده کوچولو می­باشد که در سال 1943 انتشار یافت. به گفته نویسنده این کتاب ناشی از یکی از سفرهای او بوده که نویسنده مجبور به فرود در صحرای آفریقا به جای پاریس می­باشد که نتیجه آن به وجود آمدن شخصیت شاهزاده کوچولو بود که این کتاب یکی از موفق­ترین و مهمترین کتاب­های قرن شناخته شد. نویسنده جان خود را در یک سانحه هوایی نیروی ارتش در 44 سالگی از دست داد.

آنتوان سنت اگزوپری

 

در رابطه با کتاب شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو تقدیم اگزوپری به دوستش لئون ورث است که با لحن و گویش بزرگترها غریب است و با لحنی کودکانه به بیان موضوعاتی در رابطه با عشق، تنهایی، جاه طلبی و خودخواهی پرداخته است که این حرف­ها توسط بزرگترها گفته می­شوند و دنیایی که دیدن واقعیت با نگاه درون و بصیرت از بین رفته و جای خود را به حساب و کتاب داده است روی سخن کتاب شازده کوچولو نمی­باشد.

در کتاب شازده کوچولو چه اتفاقاتی شکل می­گیرد

این کتاب برگرفته از یک اتفاق واقعی در صحرای موریتانی برای نویسنده آن می­باشد. اتفاقات شکل گرفته در کتاب در رابطه با شازده کوچولو می­باشد که دارای نکته­های تیزبینانه و روانشناسانه می­باشد. در کتاب، شازده کوچولو که وجه تشابهی با دیگران ندارد سوال­هایی را می­پرسد که موضوع داستان است. ساده بودن بحث­های فلسفی این کتاب افراد بسیاری را جذب خود کرده است. در کتاب شازده کوچولو از تصمیم خود برای ترک سیاره­اش برای شناخت سیاره­های دیگر به خلبان سخن می­گوید و در ارتباط با گل سرخ محبوب خود صحبت می­کند. در رابطه با سایر سیاره­ها حرف می­زند از روباه ملاقات کرده در زمین می­گوید و خلبان و شاهزاده در این کتاب چاهی را برای نجات از تشنگی پیدا می­کنند و در نهایت شازده کوچولو از تصمیم خود برای بازگشت به سیاره­اش سخن می­گوید.

دریافت کتاب از اینجا

حوادثی که در سیاره­ها مختلف برای شازده کوچولو می­افتد

در سیاره اول شازده خواهان فرمانبرداری از یک حاکم می­باشد. در دومین سیاره مردی خودخواه خواهان ستایش خود توسط شازده می­باشد. در سومین سیاره فردی الکلی برای فراموشی الکل پیوسته شراب می­خورد. در سیاره چهارم داستان یک تاجر محاسبه­گر گفته شده است. در سیاره پنجم فانوس بانی است که هر یک دقیقه باید فانوس را خاموش روشن کند. در سیاره شش جغرافی دانی به ثبت همه در کتاب خود به غیر از چیزهای زود از بین رونده مانند گل می­پردازد. در نهایت شازده وارد زمین می­شود و در آن با ماری رو به رو می­شود که به او می­گوید با دیدن آدم­ها احساس تنهایی خواهد کرد. در این کتاب شازده به گلی می­رسد که تمام انسان­های روی زمین را بیشتر از شش هفت نفر نمی­بیند در ادامه داستان شازده به بالای کوه رفته و صدای منعکس شده خود را می­شنود و سپس به روباهی می­رسد که از اهلی شدن سخن می­گوید و در آخر داستان شازده به سیاره خود بر می­گردد.

تهیه کتاب شازده کوچولو در ایران

شما برای تهیه این کتاب می­توانید از طریق سایت و اپلیکیشن کتابچین اقدام کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.