باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست.(کوروش کبیر)
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

سفر به ارمنستان و جاذبه های آن

 

سفر به ارمنستان و جاذبه های آن

ارمنستان کشوری کوچک است با تاریخی نسبتا کهن. این کشور توسط یکی از نوادگان نوح پیامبر پایه‌گذاری شد و در همان زبان ارمنی هایک خوانده می‌شود. مکان های دیدنی ارمنستان که طبیعتی دل‌انگیز و روح‌بخش دارد یکی از اولین سرزمین‌هایی بود که دین مسیحیت را در خاک خود پذیرفت. سفر به ارمنستان می‌تواند خاطراتی بی‌تکرار برای شما بسازد. این تجربه بین تنفس در هوای خوش و دیدن مناظر طبیعی این سرزمین تا بازدید از بناهای تاریخی و کلیساهای هنرمندانه‌ی ارمنستان تقسیم می‌شود.

 

 

ایروان پایتخت کشور ارمنستان دربردارنده معابد، صومعه ها، موزه ها و دریاچه های شگفت انگیز است. ایروان با معماری به جا مانده از دوران شوروی شناخته می شود. کتابخانه ماتناداران ، خانه های هزارساله یونانیان باستان، و دست سازهای ارمنی، همگی در خیابان اصلی شهر دیده می شود.

میدان جمهوری این شهر، به عنوان هسته اصلی شهر، با فواره های آبی موزیکال و ساختمان های دولتی شناخته می شود. موزه تاریخی به جا مانده از دهه ۱۹۲۰، در بخش شرقی میدان جمهوری اشیای به جا مانده از ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد را در خود نگه می دارد.

آب و هوای این کشور معتدل و درصد بارندگی در فصل پاییز و زمستان پایین است. با سفر به این شهر، ماجراجویی لذت بخشی را تجربه خواهید کرد. علاوه بر آن، در میدان جمهوری، باغ ملی، و کارهای هنری اروپایی، روسی، آسیایی، و ارمنی نیز قابل مشاهده است.

شاید این موزه  در تور ارمنستان  قدیمی بهترین جا برای ورق زدن تاریخ این شهر و سرزمین باشد. موزه تاریخ ایروان یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های ایروان است که یک جورهایی خانه به دوش بوده و بعد از عوض کردن 5 خانه نهایتا در این ساختمان زیبا کنار میدان جمهوری ساکن شده است.

به گزارش سایت گردشگری سفر باتو ، در این موزه 3 طبقه 9000 اثر را می‌توانید از دوره‌های تاریخی مختلف ببنید، از کتاب‌های باستانی و اشیای سنتی گرفته تا نقاشی‌ها، همینطور اولین تلفن و دوربین فیلمبرداری و وسایل جنگی. ایرادی که بیشتر گردشگران از این موزه می‌گیرند این است که توضیح اشیا به زبان ارمنی است و کسانی که این زبان را بلد نیستند طبیعتا نمی‌توانند متوجه نوشته‌ها شوند. بهتر است با یک تور لیدر مجرب به دیدن این موزه بروید تا تاریخچه پشت هر اثر را بدانید.

موزه ماتناداران که با نام موزه دست‌نویس‌های باستانی نیز شناخته می‌شود، یکی از موزه‌های اصلی ایروان، پایتخت ارمنستان به‌شمار می‌رود و مجموعه‌ای بزرگ از نسخ تاریخی را در خود جای داده است. بازدید از ماتناداران برای علاقه‌مندان ادبیات، هنر، فلسفه و تاریخ ضرورت دارد. بیرون موزه مجسمه مسروپ ماشتوتس (Mesrop Mashtots)، مبدع الفبای ارمنی، دیده می‌شود و در داخل ساختمان برخی از قدیمی‌ترین متون تاریخ در معرض بازدید گردشگران قرار گرفته‌اند.

این دریاچه در ارتفاعات بالای ارمنستان قرار گرفته و برای سواحل زیبایش معروف است. بر روی یکی از شبه جزیره های کوچک این دریاچه، صومعه سواناواک (Sevanavank)، و دو کلیسا مربوط به قرن نهم وجود دارد. گورستان نوراتوس (Noratus) دارای صدها سنگ حکاکی شده با یادبود خاچکار (Khachkar) نیز در این منطقه یافت می شود. اودزابرد (Odzaberd)، یک ساختمان مخروبه مربوط به تمدن اورارتین (قرن ۸ ام قبل از میلاد) نیز در این منطقه وجود دارد. سوان در استان گغارکونیک واقع شده و همه ساله گردشگران متعددی را به سمت خود جذب می کند. از دیگر جاذبه های گردشگری مهم این دریاچه می توان به چشمه های آب معدنی، ماهیگیری و قایقرانی اشاره کرد.

دومین شهر بزرگ ارمنستان گامری است. اگر اولین بار است که به این شهر سفر میکنید ، این شهر را حتما ببینید. بسیاری از موسسات فرهنگی مهم در این شهر یافت می شوند؛ موزه خانه خواهران اسلامازیان از جمله آن هاست. .

سومین شهر بزرگ ارمنستان ونادزور که در شمال ارمنستان واقع شده است و یکی از بهترین مکان ها برای بازدید است. اگر به این شهر سفر کردید ، حتما سری هم به موزه هنر واقع در این شهر بزنید. این شهر با وجود چشمه های معدنی فراوان، از جمله دیدنی ترین مکان ها در ارمنستان می باشد.

 

 

 

 

پارک ملی «شیکاهو» دومین جنگل بزرگ حفاظت‌شده در ارمنستان است. بخش‌های وسیعی از این جنگل بکر مانده، به‌طوری که هنوز به آن نقاط دسترسی ایجاد نشده است. حیواناتی نظیر: پلنگ، خرس، بز کوهی و افعی در این جنگل زندگی می‌کنند. گفته می‌شود که یک هزار و ۱۰۰ گونه‌ی گیاهی در پارک ملی «شیکاهو» وجود دارد. البته هنوز تمام گونه‌های گیاهی و جانوری این جنگل کشف و بررسی نشده است. در سال ۲۰۰۵ میلادی، طرح احداث بزرگراهی حیات این جنگل را به خطر انداخته بود که با مذاکرات مختلف این موضوع حل‌وفصل شد. آبشارهای بی‌نظیری نیز در این جنگل قرار دارند.

قدمت این قلعه به قرن هفتم می‌رسد. قلعه‌ی «آمبرد» یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است. سابقا این قلعه، مکانی نظامی/دفاعی برای پادشاهی ارمنستان بوده است. فاصله‌ی این قلعه از شهر «ایروان» حدود یک ساعت است. البته در فصل زمستان به خاطر بارش برف، امکان بازدید از این قلعه وجود ندارد. بهترین زمان برای رفتن به این نقطه، اواخر ماه می (may) است.

خود بنا و منظره‌ی آن از نوک قلعه به شدت زیبا و بی‌نظیر است. این قلعه در نزدیکی روستای «بیورکان» قرار دارد. «بیورکان» نیز رصدخانه‌ای دارد که از جاهای دیدنی ارمنستان به شمار می‌رود.

0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.