شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم.
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

بلوار باکو  و برجهای شعله باکو در سفر به آذربایجان

بلوار باکو  و برجهای شعله باکو در سفر به آذربایجان

برج‌های سر به فلک کشیده شعله

برج ‌های سر به فلک کشیده شعله ، به نماد باکوی مدرن تبدیل شده و مجموعه ‌ای از سه برج است که در مرکز شهر باکو ساخته شده و از همه جای آن قابل رویت است . معماری و طراحی این سازه بسیار زیبا و منحصر بفرد است و تصویری از شعله های آتش را در ذهن بیننده تداعی می کند و به خصوص به هنگام تاریکی هوا و با وجود نور پردازیهای بسیار ویزه شباهت بیشتر خود به شعله های فروزان آتش را نمایان می سازد . هویت کشور آذربایجان با آتش گره خورده از این این رو طراحان در صدد بر آمدند تا طرحی هماهنگ با هویت این کشور را طراحی و بسازند. ارتفاع بلندترین نقطه برج یکصد و هشتاد و دو متر است برج‌ های شعله، بر بالای تپه ‌ای مشرف به شهر باکو ساخته شده بنابراین در هر نقطه ای از شهر که باشید می‌ توانید منظره زیبایی آن را مشاهده کنید .

 

بلوار باکو

بلوار باکو یکی از دیدنی ترین خیابان های شهر در تور باکو است که در امتداد دریای خزر قرار دارد و طول آن در حدود پنج و نیم کیلومتر است. بلوار باکو که اغلب جاذبه های دیدنی و تفریحی شهر در حوالی آن به چشم می خورد  از میدان آزادی شروع شده و تا میدان پرچم ادامه می یابد . پارک شهر، کانال ونیز کوچک، چرخ ‌و فلک چشم باکو و وجود چندین کافه و رستوران حال و هوایی خاص به این منطقه بخشیده و اینجا را به مکان ایده ال برای سپری نمودن روزی سراسر شاد و مفرح تبدیل نموده است .

جاذبه های دیدنی در هند

شهر کلکلته

به گزارش سفر باتو ، شهر کلکته، پایتخت بنگال غربی و یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری در کشور هند است . این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی است اما متاسفانه آن طور که باید و شاید به آن پرداخته نشده است و تا حدودی از نظر گردشگران دور مانده است . در شهر کلکته از ازدحام توریست ها خبری نیست بنابراین با آرامش خاطر میتوانید در هتل مورد نظر خود جا بگیرد و به سراغ دیدنی های شهر بروید .  بازارهای محلی کلکته جایی برای گشت و گذار و آشنایی با فرهنگ مردم بومی است و در این میان میتوانید با خوراک های متنوع مردم این شهر آشنا شوید. سالانه در این شهر فستیوال بزرگی برگزار می گردد که دورگا پوجا نام دارد و بسیار جالب و دیدنی خواهد بود.

 

شهر ساحلی گوا

شهر زیبا و ساحلی گوا به خاطر دارا بودن سواحل تفریحی و همچنین امکانات رفاهی و تفریحی متنوع در دنیا مشهور شده و سالانه پذیرای گردشگران بیشماری از سراسر دنیاست . این منطقه دارای هتل های بسیار کولس و مدرن است و مسافران با تفریحات شبانه فراوان شب را در امتداد ساحل ب صبح می رسانند. بازارهای محلی رنگارنگ گوا گردشگران را بسیار سرگرم کمی کند و همچنین غذاهای خوشمزه محلی این منطقه حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. شهر گوا به دو منطقه گوای شمالی و گوای جنوبی تقسیم می شود که بخش شمالی آن بسیار مدرن تر و پیشرفته تر است و عمده گردشگران در همین بخش ساکن می شوند .

پارک ملی کانها   Kanha National Park

در سرتاسر کشور هند پارک های ملی فراوانی با طبیعتی بکر به چشم می خورد که اغلب محل زندگی گربه سانان و جانوران بسیار نادری است. پارک ملی کانها یکی از بزرگ ترین پارک های ملی در این کشور است که بازدید از آن در اغلب تور های مسافرتی به مسافران پیشنهاد می گردد . در این منطقه در کنار  تور پیاده روی در طبیعت و تور تماشای ببرها می توانید از تورهای متنوع سافاری استفاده کنید که خود تجربه ای تکرار نشدنی خواهد بود.

مرداب های کرالا  Kerala Backwaters

ایالت کرالا یکی از بهترین مقاصد گردشگری در کشور هند است که با دارا بودن مرداب هایی شگفت انگیز به شهرت رسیده است . ایالت کرالا در جنوب هند و در کناره دریای عرب قرار گرفته و دارای طبیعتی سرسبز و دیدنی است . این منطقه همچنین دارای سواحلی بسیار زیبا است که آرامش را برای مسافران به ارمغان می آورد . همانطور که گفتیم یکی از جاذبه های مشهور در ایالت کرالا، مرداب های آن است که توسط جنگل های انبوه و درختان سر به فلک کشیده گرمسیری احاطه شده اند و طبیعی بسیار زیبا و رویایی را پیش چشمان گردشگران قرار می دهد.

یکی از تفریحان موجود در این منطقه قایق سواری است  . قایق های چوبی بسیاری که به شکل خانه هایی شناور بر روی آب ساخته شده اند گردشگران را به سفری کوتاه و یک روزه بر روی مرداب های زیبا دعوت می کنند . حین قایق سواری شاهد چشم اندازی سبز و حاصلخیز خواهید بود و مناظرخانه ها و کلبه های روستایی و همچنین حیات وحش منحصر به فرد  منطقه شما را برای ساعتها به آرامش و حیرت فرا می خواند . علاوه بر این ، خوردن خوراک ها و نوشیدنی های خوشمزه محلی همه چیز را برای گذران گشت و گذاری ایده آل تکمیل می نماید .

 

0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.