حافظه، پرونده تخيل و گنجينه عقل، دفتر ثبت وجدان و مخزن انديشه است.(بازيل
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

جاذبه های دیدنی در کشور ترکیه

جاذبه های دیدنی در کشور ترکیه

جزیره‌ی کبوتر

جزیره کبوتر یکی از مکان های دیدنی در این شهر است که در میان آبهای فیروزه ای قرار گرفته و با قدم گذاردن در آن شاهد مناظری زیبا همچون برخورد آبهای مواج با صخره ها خواهید بود.  با پیاده روی از روی گذرگاهی چند صدمتری به این جزیره خواهید رسید و از آرامش حکمفرما در سواحل دنج و آرام آن بهره مند خواهید شد .  همچنین در این جزیره چند کافه و رستوران وجود دارد که محل مناسبی برای استراحت و گذران وقت است .

افه سوس

شهر باستانی افه‌سوس یکی از مکان های تاریخی در تور استانبول  است که با قدمتی هزاران ساله گردشگران بیشماری را از سراسر دنیا به این سمت می کشاند . این منطقه که هم اکنون به جز ویرانه ای از آن باقی نمانده اوج قدرت و شکوه امپراطوری رم شرقی را به رخ می کشد . پیش از رسیدن به این منطقه باستان ، با خانه های قدیمی و نیمه ویرانی روبرو ی شوید که گفته می شود محل اقامت حضرت مریم در ده سال پایانی عمرشان بوده است و امروزه به زیارتگاه تبدیل شده است . اهالی این منطقه برای دعا و استجابت دعا در بیرون این خانه ، شمع روشن می کنند .

به گزارش سفر باتو ، شهر باستانی افه‌سوس با ستون‌های سنگی عظیم از فرسنگ ها دور قابل رویت است . در اینجا میدان مبارزه گلادیاتورها را خواهید دید که دور تا دور آن با آمفی‌تئاتر بزرگی احاطه شده است .

جاذبه های دیدنی در شهر استانبول

منطقه تفریحی مارینا

منطقه زیبا و دیدنی مارینا با دارا بودن امکانات رفاهی و تفریحی و همچنین طبیعت دل انگیز مسافران تابستانی بسیاری را در خود جای داده است . اسکه زیبای مارینا محل ایده آلی برای یک گشت و گذار مفرح است و قایق سواری در میان آبهای زلال از تفریحات مورد علاقه گردشگران بشمار می رود .

همچنین منطقه تفریحی مارینا دارای چندین مرکز خرید و همچنین کافه و رستوران های متنوع است بنابراین پیشنهاد می کنیم حین اقامت در شهر استانبول حداقل یک روز خود را برای گردش در این منطقه زیبا اختصاص دهید .

تور روستای گردی در حوالی شهر مارماریس

 

روستای اطراف استانبول دارای فضاهایی گرم و دوست داشتنی است و شما برای ساعتها از فضای شهری دور کرده و با فرهنگ مردمان این کشور آشنا می کند . با شرکت در این تور ها به روستاهای زیبای اطراف شهر می روید و  از جاذبه هایی نظیر بازار های محلی ، طبیعت زیبا و همچنین رستورن های نقلی با صاحبانی اغلب مسن و دوست داشتی بهره مند می شوید  . مناظری زیبا همچون پخت نان محلی توسط روستائیان و تهیه صنایع دستی بسیار تماشایی و خاطره انگیز خواهد بود.

کوه های استانبول

دور تا دور شهر استانبول را طبیعتی بکر و زیبا احاطه نموده است . کوههای سرسبز اطراف شهر محلی برای گشت و گذار در دل طبیعت و کوهنوردی است . همچنین تماشای مناظر زیبای شهر از ارتفاعات بالا بسیار مهیج و لذت بخش خواهد بود.

آرامگاه های صخره ای ساریان

برای بازدید از این منطقه تاریخی با قایق های کوچک طول رودخانه را طی نموده و پایین این صخره ها می رسید . این آرامگاهها که در دل صخره های مشرف به رودخانه حفر شده اند بسیار زیبا و دیدنی است و برای حفاظت بیشتر از آن به گردشگران اجازه بالا رفتن از صخره ها داده نمی شود . و گردشگران تنها از دورن قایق قادر به تماشای این همه شکوه و عظمت خواهند بود.

پارک آبی استانبول

شهر استانبول دارای تعداد زیادی مجموعه تفریحی و پارک آبی است . بنابراین اگر به دنبال تفریح و هیجان بیشتری هستید سری به یکی از آنها بزنید و روزی سراسر شاد را برای خود و خانواده تان رقم بزنید .

جاذبه های دیدنی در شهر استانبول

آمفی تئاتر باستانی استانبول

آمفی تئاتر باستانی استانبول که بازمانده فرمانروایی رومیان بر این سرزمین است از سال ۱۹۷۳ میلادی به موزه تبدیل شد . این مکان در گذشته محل مبارزه های گلادیاتورهای شهر بود و مردم شهر و همچنین فرمانروایان برای تماشای این نمایش های خون بار در اطراف میدان مبارزه به تماشا می نشستند. اما هم اکنون این منطقه به محلی برای برگزاری کنسرت های موسیقی تبدیل شده است .

اگر اهل پیاده روی هستید در کمتر از سی دقیقه از شهر استانبول به این منطقه خواهید رسید در غیر اینصورت اتوبوس های متعددی در حال جابه جایی مسافران هستند کهاستفاده از آنها نسبتا مقرون به صرفه خواهد بود.

 

فستیوال موسیقی در گوموشلوک

فستیوال موسیقی شهر گوموشلوک از دیگر جاذبه های پر طرفدار در استانبول است . این فستیوال هر ساله برگزار می گردد و طی آن موزیسین های بسیاری به این منطقه سفر می کنند. این مراسم باشکوه  برای نخستین بار در سال ۲۰۰۴ برگزار گردید که مورد استقبال زیادی قرار گرفت و حدودا دو ماه به طول می انجامید .

جالب است بدانید این فستیوال جذاب بین المللی هر ساله هزاران نفر را از میان بیست کشور دنیا به این منطقه فرا می خواند .

 

0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.