هر انسانی مرتکب اشتباه می شود ؛اما فقط انسان های احمق اشتباه خود را تکرار می کنند.(سیسرون)
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

جاذبه های دیدنی در کشور گرجستان شهر تفلیس

جاذبه های دیدنی در کشور گرجستان  شهر تفلیس

 

شهری زیبا و تاریخی تفلیس پایتخت کشور گرجستان است و با دارا بودن طبیعتی شگفت انگیز به عروس شهرهای آسیای میانه و قفقاز مشهور شده است.   این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی است که ما در ادامه این مطلب به شرح برخی از آنها خواهیم پرداخت تا هنگام سفر با برنامه ریزی صحیح از همه انها دیدن نمایید .

شهر تفلیس و تور گرجستان سفر باتو به خاطر وجود چشمه های آب گرم که در گذشته تعداد آن بیشمار بوده به شهرت رسیده و  رودخانه خروشان کر نیز درست از وسط شهر عبور میکند و همین امر سبب شده چشم انداز این شهر رویایی و شگفت انگیز شود . تاریخچه شهر تفلیس به قرن پنجم میلادیباز می گردد و  با شروع سال 2008 میلادی، جشن بزرگ سالگرد 1550 ساله  در این تفلیس  برگزار گردید.

 

با قدم گذاردن در شهر تفلیس شاهد چهره ای دو گانه از سنت و مدرنیته خواهید بود . بخشهایی از شهر بافت سنتی خود را حفظ نموده و قدم گذاردن در آن حس بودن در قرنها پیش را برای شما تداعی می کند و کمی آنطرف تر با جاذبه ها و سازه های مدرنی برخورد می کنید که حاصل پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا است . گویی از آن تاریخ به بعد این کشور تلاش می کند چهره ای مدرن را به جهانیان نشان دهد.

با بهبود زیر ساخت های صنعت توریسم در این کشور  شاهد پدید آمدن هتل ها و اقامتگاههای بسیار لوکس هستیم و در کنار آن مراکز خرید مدرن و صد ها کافه و رستوران و همچنین مکان های تفریحی  متنوع در جذب گردشگر تاثیر داشته اند. این روند روز به روز سیر صعودی داشته و در تلاش است پتانسیل های مختلف این کشور را به جهانیان معرفی نماید.

 

منطقه قدیمی شهر تفلیس

این جا همان جائی است که با گذشت قرنها از گزند به دور مانده و بافت سنتی خود را حفظ نموده است . گشت و گذار در این منطقه به خصوص برای گردشگران اروپایی که به دنبال جستجو در فرهنگ و تاریخ اقوام مختلف اند بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود. همچنین این منطقه شهرت خود را مدیون وجود  چشمه های آبگرم طبیعی است که از قرنها پیش در حال جوشیدن اند و چهره های مشهوری در طی سالیان دراز از این منطقه دیدن نموده اندمنطقه قدیمی شهر در نزدیکی خیابان شاردنی واقع شده و وجود رستوران های متنوع و کافه های روباز و همچنین کلوپ های شبانه فراوان به جذابیت آن افزوده است .

 

قلعه زیبا و دیدنی ناریکالا از دیگر آثار تاریخی مشهوری است که در این بخش از شهر قرار گرفته است . این قلعه در قرن هفدهم  میلادی ساخته شده و برایسالیان دراز از آن برای محافظت از شهر استفاده می گردید. حین گشت و گذار در کوچه پس کوچه های باریک این منطقه با فرهنگ و تمدن مردمان این سرزمین بیشتر آشنا خواهید شد .

 

 

قلعه ناریکالا

قلعه زیبای نارین یا همان ناریکالا در ارتفاعات سرسبز منطقه تاریخی شهر تفلیس قرار دارد و از همه نقاط شهر قابل رویت است.  ساخت این قلعه آجری به قرن چهارم میلادی باز می گردد و در همین زمان بود که شهر تفلیس رفته رفته شکل گرفت . گفتنی است در آن زمان این منطقه به قلمرو ایرانیان تعلق داشت  . قلعه ناریکالا بر فراز تپه ای مشرف به منطقه قدیمی شهر ساخته شده و در پائین دست آن حمام های گوگرد و باغ گیاه شناسی قرار دارد . پیشنهاد می کنیم حین بازدید از این منطقه سری هم به پارک ریکه و تندیس مادر که در نزدیکی همین قلعه قرار دارد بزنید .

 

در داخل حیاط این قلعه، کلیسایی زیبا به نام سنت نیکلاس قرار دارد که ما بین سال های 1997-1996 میلادی ساخته و بنایی نسبتا امروزی است . این کلیسا در حقیقت جایگزین کلیسای ویران شده ای است که مربوط به قرن سیزدهم میلادی بوده و در اثر وقوع آتش سوزی مهیب ویران گردید .

برای رسیدن به قلعه ناریکالا راههای مختلفی وجود دارد که ما به شما پیشنهاد می کنیم با سوار شدن بر تله کابین پارک ریکه و عبور از فراز شهر خود را به این منطقه برسانید و یا میتوانید با گذر از میدان اسکوار با پای پیاده از ارتفاعات بالا بروید و در این حین شاهد چشم انداز شگفت انگیز از شهر باشید که هر دوی این راهها جالب و خاطره انگیز خواهد بود.

 

کلیسای جامع تثلیث یا سامبا تفلیس

این بنای باشکوه و عظیم بزرگترین کلیسای متعلق به پیروان ارتدکس در جهان است که به نوعی به نماد این شهر  تبدیل شده است . این بنای عظیم از ادغام نه کلیسای کوچک ساخته شده و پیرامون آن را باغی بزرگ احاطه کرده است . این کلیسا بر فراز تپه ای به نام  الیا قرار دارد و از همه نقاط شهر قابل رویت است.

ساخت این بنا تقریبا ده سال به طول انجامید و در نهایت در سال 2004 میلادی دربهای آن به روی عموم  مردم گشوده شد.

 

 

 

 

برچسب ها
0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.