باورها و ارزش‌ها، بهترين راهنما و مشاور زندگي شما هستند.(آنتوني رابينز)
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

جاذبه های طبیعی و دیدنی در ایران با تور

جاذبه های طبیعی و دیدنی در ایران با تور

 

کشور مان ایران با طبیعتی شگفت انگیز و پدیده های جغرافیایی خیره کننده دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است و اگرچه برخی از آنها از نظر ما دور مانده ولی مورد توجه گردشگران بسیاری در سراسر دنیاست . جاذبه هایی که سفر کردن به آن ها دنیایی از ماجراجویی را پیش رویتان می گذارد و با آشنا شدن با برخی از آنها دیگر سفر به هر کشوری شما را راضی نخواهد نمود . دیدنیهای ایران کم نیست و در هر گوشه و کنار این مرز و بوم با پدیده ای حیرت انگیز مواجه خواهید شد فقط کافی است کوله بار خود را جمع کنید و به دل طبیعت بزنید تا گوشه ای از زیباییهای آن را ببینید آنوقت است که از سفر به کشورهای دیگر منصرف میشوید و ترجیح می دهید در همین خاک زیبایی را جستجو نمایید.  از کوههای سر به فلک کشیده البرز و زاگرس گرفته تا دشتهای پر از گل کردستان و صحراهای طلایی رنگ مرکز ایران همه و همه ارزش بارها دیدن را دارد .در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را تنها با بخشی از این همه زیبایی آشنا نماییم . پس با ما همراه  باشید:

 

 

شگفتی های طبیعی ایران

قله دماوند

قله باشکوه دماوند در تور لحظه آخری که برخی آن را مادر ایران می نامند در شصت و پنج کیلومتری شهر تهران قرار دارد ، این قله که مرتفع ترین قله ایران است  ۵۶۱۰ متر ارتفاع دارد . سالانه کوهنوردان بسیاری از سراسر دنیا و ایران در پی صعود به این قله راهی این منطقه می شوند و از مسیرهای معینی قادر به فتح آن خواهند بود. این قله در تمام طول سال پوشیده از برف است و در روزهایی که تهران دارای هوای پاک است نمایی از این قله از داخل شهر تهران قابل رویت خواهد بود. نام قله دماوند در ادبیات و فرهنگ ایران بارها و بارها برده شده و شعرای بسیاری در شعر ها و داستان های مختلف از آن یاد نموده اند . که نمونه بارز آن در داستان ها و افسانه های شاهنامه است .

دشت لوت

به توضیح سایت سفر باتو ، دشت لوت یکی از دو بیابان بزرگ ایران است که در حدود پنجاه ۵۰ هزار کیلومتر مربع مساحت ایران را در بر گرفته و شگفتی های بسیاری در درون خود دارد . دشت لوت در مناطق مرکزی و شرق ایران قرار دارد و با دارا بودن جاذبه های بسیار در سالهای اخیر به محلی برای گشت و گذار گردشگران تبد یل شده است . در بخشی از این صحرا که به آن گندم بریان گفته میشود بالاترین دمای کره زمین ثبت شده است  که چیزی در حدود هفتاد درجه سانتی گراد در فصول گرم سال است . اینجا مکانی بکر و حیرت انگیز برای گذراندن شب به یادماندنی و کمپینگ است ، البته باید گفتن بیابان دارای خطرات بسیاری است و اگر قصد چنین کاری را دارید پیش از حرکت حتما با یک راهنمای با تجربه مشورت نمایید . آسمان کویر زیباترین آسمان دنیاست و ستاره ها انقدر به دستان شما نزدیک هستند که میتوانید کمی دست بلند کنید و آنها را در مشت نگهدارید. همچنین تماشای مناظر با شکوه طلوع و غروب خورشید از پهنای دشت لوت بسیار شگفت انگیز و خاطره ساز می گردد. تورهای  گردشگری در ماههای سرد سال ، طبیعت گردان را از شهر کرمان به این منطقه می رسانند . پیشنهاد می کنیم ضمن سفر به کویر لوت ، از کلوت های غول پیکر و شگفت انگیز آن نیز دیدن نمایید .

گفتنی است سفر به دشت لوت کاری پر خطرخواهد بود بنابراین قبل از حرکت با افرادی همسفر شوید که قبلا تجربه این سفر را داشته اند و همراه داشتن تجهیزات مناسب و کامل ، خودروی دو دیفرانسیل و آب فراوان برای آشامیدن و برای استفاده در مواقع حساس آنهم به مقدار زیاد الزامی است .

 

دریاچه نمک، دشت کویر

دشت کویر در مرکز فلات ایران و در شمال غربی استان اصفهان و یزد واقع شده است . دشت کویر و یا همان کویر نمک طبیعتی شگفت انگیز و اما سخت و وحشی را در خود جای داده ، که با تماشای آن برای ساعتها  مات و مبهوت خواهید شد. دریاچه نمک یکی از زیباترین و حیرت انگیزترین دیدنی های این منطقه است ک در صد کیلومتری از قم قرار دارد ، و سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن آن در فصول سرد سال راهی این منطقه می گردند . البته گفتنی است سفر به این منطقه بدون داشتن تجربه کافی و همراه داشتن تجهیزات لازم ، عواقب بدی بدنبال خواهد داشت .

 

چشمه های باداب سورت

منطقه شگفت انگیز باداب سورت یکی از بی مانند ترین مناطق دیدنی در ایران و حتی در دنیاست . با قدم گذرادن در این منطقه با اشکال مختلفی از زمین و صخره های پله ای شکل روبرو می شوید که جزو پدیده های نادر زمین شناسی است . چشمه های باداب سورت در استان مازندران قرار دارد و در حدود صد کیلومتر تا شهر ساری فاله دارند . آب چشمه های این منطقه بر روی زمین های پلکانی شکل که به رنگ های طلایی، زرد، نارنجی و قرمز در آمده اند جاری می گردد و گفته میشود این آبها دارای خواص درمانی بسیاری هستند  . گردشگران بسیاری سالانه راهی این نقطه می گردند و محو این همه زیبایی و شگفتی خواهند شد . این مکان از جمله پدیده های طبیعی که عکاس ها علاقه زیادی به آن دارند.

متاسفانه در سالهای اخیر با ورود حجم بالای گردشگران به این منطقه روبرو شده ایم و همین امر در کنار سهل انگاری مسئولان در محافظت  و نگهداری از این منطقه این پدیده طبیعی را با تهدیدات جدی روبرو نموده است .

0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.