امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

دیدنیهای آنتالیای ترکیه را از دست ندهید

دیدنیهای آنتالیای ترکیه را از دست ندهید

آنتالیا یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی در ترکیه و غرب آن است، شهری ساحلی که بخش بزرگی از تاریخ و فرهنگ ترکیه را در خود جا داده و جز اولین سکونتگاه‌های انسانی در ترکیه به حساب می‌آید. همین باعث شده دیدنی‌های باستانی و تاریخی زیادی را در شهر آنتالیا ببینید. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.

آب و هوای آنتالیا

 

تور آنتالیا تابستان های داغ و زمستان معتدل بارانی دارد. آنتالیا در حدود 300 روز از سال آفتابی است و در فواصل ماه های آوریل تا نوامبر می توان در آب های آنتالیا شنا کرد. در کنار تفریحات ساحلی، شنا و لذت بردن از آفتاب آنتالیا، می توان در دامنه کوه های توروس به اسکی نیز پرداخت.

اگر قصد دارید در ماه آوریل به آنتالیا سفر کنید، منتظر باران های کوتاه مدت شامگاهی آن باشید، البته برای کسانی که قدم زدن در زیر باران را دوست دارند، محیط فوق العاده ایست.

تفریح در مرکز آبی آکوالند (Aqualand)

به گزارش سفر باتو ، این مجموعه یکی از زیباترین مراکز آبی تفریحی ترکیه می باشد که در محوطه بزرگی از منطقه ساحلی کنیا آلتی قرار گرفته است . پاموک کاله (پاموک قلعه): پاموک کاله از شگفتی های بسیار عجیب و دیدنی تور آنتالیا محسوب می شود. آب های کالسیوس با حرارت 35 درجه از ارتفاع 100 متری فرو می ریزد و استخر های بزرگ و متعددی را تشکیل می دهد. آب روح معماری این تشعشعات زیبا بوده و این مکان به نام قصر پنبه ای مشهور شده است . استخر های آبگرم این ناحیه خواص درمانی دارند.

 

تورکشتی (KEMER YACHT TOUR)

در تور آنتالیا این تور شامل گشت دریایی بر روی آب های مدیترانه می باشد. شما از هتل خود توسط اتوبوس به بندر زیبای شهر کمر در 45 کیلومتری آنتالیا حرکت کرده و پس از سوار شدن به کشتی ضمن تماشای طبیعت زیبای اطراف، می توانید در توقف های کوتاه در دریا به شنا پرداخته و لذت ببرید. صرف ناهار بر روی عرشه کشتی می باشد .

رفتینگ آنتالیا چگونه است؟

رودخانه کوپرولوکانیون ( Köprülü Kanyon ) یکی از رودهایی می باشد که برای اولین بار در سال 2010 تور رفتینگ در آن انجام شد که نزدیک به 14 کیلومتر طول دارد. اما این تور به این شکل می باشد که به کمک اتوبوس، گردشگران به بالای کوه می روند و سپس با پوشیدن کلاه و جلیقه های نجات خود به گروه هایی تقسیم می شوند و هر کدام با در دست داشتن پارویی سوار بر قایق هایی می شوند که در هرکدام توسط مربی های حرفه ای هدایت می شوند و سپس بعد از این مراحل در دل رودخانه ها می روند.

جالب است که بدانید گاهی آنقدر سرعت حرکت آب زیاد است که احتیاجی به استفاده مداوم از پارو نیست.

در این تور می توانید همزمان از طبیعت بکر اطراف رودخانه دیدن نمایید و لذت ببرید

پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا

اگر از ارتفاع زیاد هراسی ندارید و به دنبال هیجان زیادهستید، پینشهاد می کنیم بعد از خرید تور آنتالیا سریعا خود را به پیست اسکی ساکلیکنت و پاراگلایدر آنتالیا در کوه تورورس برسانید. کوه توروس یکی از بهترین مناطق گردشگری ترکیه است که ورزشکاران بسیاری در فصل بهار و زمستان برای اسکی و یا پاراگلایدر به این منطقه مراجعه می کنند. در این مجموعه امکانات مختلفی از جمله تله سیژ، پاراگلایدر و مجموعه اقامتی وجود دارد

شهر قدیمی فاسلیس آنتالیا

از خرابه‌های شهر باستانی فسلیس Phaselis آنتالیا و ساحل زیبایش دیدن کنید! فسلیس یک منقطه تجاری مهم در زمان اسکندر مقدونی بود که از آن انواع کالاهای تولیدی و انواع روغن گل رز و عطر صادر می‌شد. این نکته را از خرابه‌های به جا مانده در این منطقه می‌توان فهمید. این شهر تاریخی بین سه منطقه توریستی معروف آنتالیا یعنی کمر، پارک ملی آنتالیا و الیمپوس قرار دارد.

دهکده قدیمی (Kaleici)

دهکده‌ی هزارتو Kaleici، برای قدم‌زنی و گشت‌وگذار در خیابان‌ها ساخته شده بود. خیابان‌های سنگ‌فرش و کاخ‌های عثمانی این دهکده که باسازی شده و اکنون دارای سقف‌هایی با رنگ سفید و قرمز هستند، مکانی فوق‌العاده است که خیابان‌هایش مملو از انواع و اقسام هتل، رستوران، فروشگاه‌های تهیه‌ی سوغاتی، بوتیک و گالری‌های هنری است. اگرچه این دهکده، عمدتا مکانی برای دوری از دنیای پزرق‌وبرق و شلوغ انسان‌ها به شمار می‌رود، اما برای کسانی که مایل باشند، چندین جاذبه‌ی گردشگری دیدنی نیز وجود دارد. «میدان اصلی» که دارای یک دروازه‌ی ورودی و یک برج ساعت سنگی است، «مسجد محمد پاشا» که یک بنای تاریخی زیبا مربوط به قرن هجدهم میلادی است و در نهایت «مناره‌ی کوتاه» که مکانی درخور توجه است تنها برخی از جاذبه‌های گردشگری دهکده‌ی قدیمی هستند. «مناره‌ی کوتاه» در قرن نوزدهم به آتش کشیده شد و اکنون تنها مخروبه‌ی آن باقی مانده است. این مکان در ابتدا یک معبد رومی بود که بعدها به یک کلیسای بیزانسی تبدیل شد و اکنون نیز یک مسجد است.

0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.