کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

معرفی بلوک سبک

بلوک سبک

معرفی بلوک سبک

معرفی بلوک سبک بلوک های ساختمانی به انواع مختلفی تقسیم می شوند که بلوک های سبک تنها یکی از آن ها هستند. ساخت ویلا دلیل انتخاب بلوک این است که سنتی بیش از حد سنگین هستند و برای استفاده در مشاغل صنعتی تولید می شوند. بسیار متخلل هستند و از تزریق هوا به سیمان و ماسه ها ساخته می شوند. مطمئنا استفاده از این بلوک ها نسبت به سنتی مزایای زیادی در پی دارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سبک این است که امکان استفاده از آن ها را در شرایط مختلف آب و هوایی فراهم است.

ویژگی بلوک های سبک

بلوک های سبک که در حجم بیشتری تولید می شوند، اما مقاومت کمتری نسبت به متراکم دارند و در دیوارهای داخلی و خارجی که بارگیری کمی محدودتر است یا به عنوان پر کننده در کف تیر و بلوک استفاده می شود.  مزیت اصلی آنها نسبت به بلوک های سنگین متراکم این است که آنها از ترکیبی از خصوصیات عایق بالاتر و وزن واحد سبک تر ناشی می شود. بلوک سبک صرفه جویی در وقت و هزینه مواد را از طریق کنترل آسانتر و واحدهای بزرگتر امکان پذیر می کند. این بلوک ها اندازه بلوک های دیگر هستند.

بلوک سبک

بلوک سبک

بلوک های سبک از چه چیزی ساخته شده اند؟

بلوک های سبک از سیمان به همراه یکی از انواع سنگدانه های منبسط شده طبیعی یا ساخته شده توسط بشر ساخته می شوند از جمله: سرباره کوره بلند، رس یا شیل، خاکستر کف کوره (FBA)، نقاشی ساختمان خاکستر سوخت پودر شده (PFA) یا پوکه کمتر رایج (ماده آتشفشانی). چگالی بلوک ها به طور کلی متناسب با مقاومت بلوک است؛ بنابراین به عنوان مثال سنگدانه های “فوق سبک” مانند رس منبسط شده و پوکه که برای عملکرد حرارتی عالی خود استفاده می شود، دارای مقاومت فشاری نسبتاً کمی هستند.

بلوک سبک

بلوک سبک

آیا بلوک بتنی سنگین وزن از مقاومت و استفاده بهتری برخوردار نیست؟

سنگین وزن ممکن است کمی قوی تر از بلوک سبک باشد، اما ASTM C 90، مشخصات استاندارد برای واحدهای تراشکاری بتنی تحمل بار توخالی، نیاز به حداقل مقاومت هر دو نوع بلوک را دارد. و از هر دو نوع بلوک می توان در هر نوع ساخت و ساز استفاده کرد. بلوک دارای مقاومت بیشتری در برابر آتش، مقاومت بیشتری در برابر صدا هستند و عایق بندی بیشتری ایجاد می کنند. معرفی بلوک سبک این بلوک ها نیز از آنجا که سبک ترند، بازسازی ساختمان همچنین راحت تر نصب می شوند و این بدان معناست که کارگران ها می توانند تعداد بیشتری از آنها را در روز بگذارند، حتی ۱۰٪ بیشتر. هر بلوک سبک نیز کمتری در بر دارد. با این حال، از آنجا که بلوک سبک منفذ دارتر از بلوک سنگین وزن است، ممکن است در معرض نفوذ آب و آسیب انجماد و ذوب باشد. بلوک سبک ملی به همان اندازه بلوک سنگین وزن استفاده می شود.

بلوک سبک

بلوک سبک

مزایای استفاده از بلوک های سبک

بلند کردن و حمل کردن بلوک های سنگین می تواند باعث اختلالات کمر شود؛ مانند کشیدگی عضله یا فتق دیسک (دیسک لغزیده)، که برآمده از مواد دیسک است و احتمالاً به نخاع یا اعصابی که وارد پا می شوند فشار می آورد. سبک می توانند با به حداقل رساندن وزن بلوک های بتونی که باید در حین کارهای آجرگذاری برداشته و حمل شوند، به کاهش بلند کردن و حمل بار کمک کنند.

0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.