کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
مطالب پیشنهادی
دانلودهای برتر ماه
اطلاعیه ی سایت
در صورت خرابی لینک دانلود در قسمت نظرات اطلاع دهید تا لینک دانلود درست شود

بیل گیتس: ویندوز موبایل می‌توانست اندروید باشد اما گند زدیم!

بیل گیتس: ویندوز موبایل می‌توانست اندروید باشد اما گند زدیم!

چند هفته پیش مایکروسافت سرانجام از سرفیس فون که مدت‌ها بود شایعات درخصوص آن شنیده می‌شد رونمایی کرد. این گوشی یک دستگاه اندرویدی است و این پایانی بر تمام امیدواری‌هایی بود که گفته می‌شد مایکروسافت مشغول آماده‌سازی دوباره برای سیستم عامل موبایلی است. مایکروسافت با این اقدام خود، حسن نیتی برای همکاری با گوگل نیز نشان داد.

 

 

اما اگر برای شما سوال است که چگونه، بهتر است جواب را از زبان Panos Panay، مدیر ارشد محصولات مایکروسافت بشنوید. او در مصاحبه‌ای درخصوص گوشی Surface Duo که با سیستم عامل اندروید گوگل معرفی شده است، عنوان کرد که دلیل این موضوع اینست که “بهترین سیستم عامل برای این محصول اندروید است”. این یعنی حتی خود مایکروسافت هم شکست ویندوزفون و بازیابی آن را فراموش کرده است. البته این موضوع می‌توانست بسیار متفاوت از چیزی امروز در جریان است باشد، اگر بیل گیتس در آن زمان درگیر پرونده‌های ضدانحصار وزارت بازرگانی آمریکا نبود. مدیرعامل آن زمان مایکروسافت در آخرین مصاحبه خود با نیویورک تایمز اعتراف کرده است:

شکی در این موضوع نیست که دادخواست ضدانحصار برای مایکروسافت بد بود و ما می‌توانستیم بیشتر بر روی ساخت سیستم عامل گوشی خود متمرکز باشیم و ما می‌توانستیم امروز به جای استفاده از اندروید از ویندوز موبایل استفاده کنیم.

حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت و نه گوگل می‌توانست سیستم عامل دستگاه‌هایی مانند Motorola DROID را که به بازار عرضه شد را فراهم کند. گوشی‌هایی که باعث محبوبیت بیشتر اندروید شدند. بیل گیتس در ادامه گفت:

ما خیلی نزدیک بودیم. من خیلی حواسم پرت بود و به خاطر این حواس پرتی من گند زدم. ما فقط سه ماه با انتشار سیستم عامل برای گوشی موتورولا فاصله داشتیم. اما برنده تمام جایزه را خواهد برد و حالا اینجا هیچکس حتی از ویندوز موبایل چیزی نمی‌داند.

در آن زمان بیل از مدیرعاملی مایکروسافت کناره‌گیری کرد و استیو بالمر به عنوان مدیرعامل منصوب شد. او سعی کرد که با دستیابی به برند نوکیا راه خود را به بازار گوشی‌ها باز کند، اما این استراتژی هم موثر واقع نشد. با تمام این اوصاف، به‌طورکلی اوضاع مایکروسافت مساعد است و این شرکت با سبقت از اپل در اوایل 2019 شرکتی با یک تریلیون دلار سرمایه لقب گرفت.

بیل گیتس پیش از این هم بارها درخصوص شکست پروژه ویندوز موبایل صحبت کرده و آن را بزرگترین اشتباه زندگی خود عنوان کرده است. مایکروسافت حالا یک بازیکن حاشیه‌ای در رقابت سخت گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آیند و اخیراً هم از برنامه جدید Office  با قابلیت‌های جذاب که ترکیبی از سه برنامه کلیدی این مجموعه است رونمایی کرده. اما آیا به نظر شما مایکروسافت می‌تواند با معرفی محصولاتی مانند سرفیس فون حرفی در بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشد؟

برچسب ها
0 تا کنون ثبت شده است

Copyright © 2015 All rights Reserved

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "سایت تفریحی و سرگرمی" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.